Inköpsstrateg, Gävle
Lantmäteriet / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Gävle,
Sandviken,
Söderhamn,
Falun,
Bollnäs eller i
hela Sverige Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Inköpsfunktionen är en del av Lantmäteriets koncerngemensamma enheter och genomför upphandlingar av varor/tjänster samt ger stöd till kärnverksamhetens operativa inköpsprocess. Lantmäteriets ambition är att vara en ledande e-myndighet. För inköpsfunktionen innebär det att ha fokus på elektroniska processer för inköp och upphandling. Vi använder i dag upphandlingsverktyget Tendsign och e-beställsystemet Proceedo. Ett arbete med att implementera ett tvärfunktionellt arbetssätt avseende kategoristyrt inköpsarbete inom hela organisationen pågår.
Inköpsfunktionen söker nu en inköpsstrateg med placering i Gävle.
Publiceringsdatum2017-01-10Dina arbetsuppgifterRollen som inköpsstrateg innebär att vara ett stöd till inköpschefen med att lyfta inköpsarbetet inom myndigheten i stort till en strategisk nivå, där inköp är med och tydligt bidrar med mervärden som hjälper övriga organisationen att nå sina respektive mål och därmed skapar verksamhetsnytta.
De arbetsuppgifter som kan förekomma är bl a:
• Ansvara för det fortsatta arbetet med att implementera och vidmakthålla kategoristyrt inköpsarbete inom hela myndigheten
• Leverantörsstyrning/utveckling
• Avtalsuppföljning/utveckling
• Processutveckling
• Spendanalyser
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller närliggande område
• Erfarenhet av strategiskt inköp
• Erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete
• God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet/kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU) samt att ha jobbat med hållbarhetsfrågor kopplade till inköpsprocessen är meriterande
Personliga egenskaper vi värdesätter är att du:
• Har förmågan att jobba självständigt såväl som i team
• Har initiativförmåga
• Strukturerad med en välutvecklad analytisk förmåga på strategisk nivå
• Är utåtriktad och skapar goda kontakter och relationer i yrkesmässiga sammanhang
• Har ett konsultativt förhållningssätt
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Inköpschef Göran Persson, telefon 070-3833776. Fackliga företrädare är för Lantmäteriakademikerna/SACO, Anna Forsberg telefon 026-633379 och för ST inom Lantmäteriet, Inggerd Holmberg telefon 026-633122. Våra e-postadresser är
fornamn.efternamn@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 302-2017/144
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLANTMÄTERIET
AdressLANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2C
Jobbnummer 3252390
Observera att sista ansökningsdag har passerat.