Inköpssamordnare
Göteborgs kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2021-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpssamordnare" (publicerad 2024-03-28) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Göteborg befinner sig i mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.
Socialförvaltningen är en del av socialtjänsten i Göteborg och ska se till att alla ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga ska få en god start i livet. Stöd som erbjuds inom individ och familjeomsorg är bland annat ekonomiskt bistånd, socialt boende, familjehem, stöd till familj, barn och ungdom, fritidsverksamhet, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med förebyggande arbete kring tex folkhälsoarbete, samhällsplanering och lokalt trygghetsarbete. Förvaltningen har även ett övergripande ansvar för stadens samverkan i civilsamhället.
Socialförvaltningen kommer att organiseras som fyra förvaltningar; Centrum, Hisingen, Nordost och Sydväst. Vi söker dig som vill vara med i uppstartsarbetet.
Publiceringsdatum2021-03-17ArbetsuppgifterEkonomiavdelningen inom socialförvaltning Sydväst består av ett team med fem kompetenta medarbetare som tillsammans stödjer förvaltningens chefer i ekonomisk planering och uppföljning samt inköps- och redovisningsfrågor. Alla medarbetare inom avdelningen har sitt huvuduppdrag, men för att skapa ett välfungerande och sammansvetsat team bidrar alla till att säkerställa leverans och bidra till utveckling i våra gemensamma processer. Vi söker nu dig som vill vara med på denna resa och bidra med huvudfokus inom inköpsområdet.
I rollen som inköpssamordnare är du förvaltningens specialist i inköpsfrågor och vårt e-handelssystem Proceedo. Du bidrar med god kunskap om LOU samt samordnar uppföljning och kvalitetssäkring av förvaltningens inköp. Vid större och komplicerade inköp stödjer du aktivt verksamheten i processen. Du förväntas också löpande analysera förvaltningens inköp med målet att utveckla rutiner och intern kontroll inom området samt bidra till kostnadseffektivitet. I rollen ingår också att vara förvaltningens kontaktperson för leverantörsfakturaprocessen och ett ansvar för att bidra till fortsatt utveckling av processen beställning till betalning. Utöver ett bra samarbete inom avdelningen finns befintliga nätverk i staden och möjlighet att bidra till stadengemensamma projekt inom ansvarsområdet.
Både förvaltningen i stort och ekonomiavdelningen är under uppbyggnad och det finns stora möjligheter för dig att påverka både ditt eget arbete och utformningen av avdelningens struktur, roller och arbetssätt.
KvalifikationerFör tjänsten som inköpssamordnare är det ett krav att du har relevant eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi eller inköp/upphandling. Du har också arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med inköpsfrågor i offentlig sektor. Även erfarenhet av arbete med planering/uppföljning och redovisning är meriterande.
Du jobbar effektivt och vant med Office-paketet och har särskilt goda kunskaper i Excel. Har du dessutom arbetat i e-handelssystemet Proceedo är det meriterande.
I rollen som inköpssamordnare krävs att du är en god kommunikatör och att du trivs med att samverka och samarbeta med andra. Som person är du strukturerad, analytisk och lösningsfokuserad. Du kan arbeta självständigt, är flexibel och har god förmåga att prioritera och kan driva på ditt eget och andras arbete så att resultat nås i rätt tid och med rätt kvalitet. Du delar med dig av dina kunskaper både internt på avdelningen samt till övriga verksamheter på ett pedagogiskt och serviceinriktat sätt.
Eftersom ekonomiavdelningen är nybildad och i uppbyggnadsfas är det viktigt att du är flexibel, förändringsbenägen och känner engagemang för att bidra till utvecklingsresan. Du är nyfiken, stimulerar till dialog och ifrågasättande samt har förmåga att se mer än en möjlig lösning. Då tjänsten medför att ha ett brett kontaktnät kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper.
Om du har ett stort engagemang för inköpsfrågor och tycker detta låter intressant så erbjuder vi ett stimulerande och omväxlande arbete. Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi vill att alla medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling. Göteborgs stad har ett stort utbud av utbildningar och utvecklingsmöjligheter för dig som chefer.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1014225".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Sydväst
Jobbnummer 5633662
Observera att sista ansökningsdag har passerat.