Inköpsassistent, Centrala Stockholm
Jobandtalent People Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobandtalent People Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige INKÖPSASSISTENT I CENTRALA STOCKHOLM
Ta chansen att jobba på ett av Sveriges ledande drivmedelsbolag, ett företag med en bred variation av produkter och serviceriktade tjänster. Här jobbar alla aktivt för omställningen till en grönare värld med mer hållbara bränslen, där ledordorden är; inkludering, nytänkande och ansvarstagande. Jobba gör du delvis hemifrån och delvis på plats i moderna och fräscha lokaler en kort tur med tunnelbanan från TC.
OM TJÄNSTEN
I ditt huvudsakliga arbete kommer du vara det administrativa stödet som avlastar och underlättar för övriga i teamet. Störst fokus kommer du ha på registrering av leverantörer samt kontakt med dessa i samband med det. Du kommer ansvara över att säkerställa att all masterdata kopplad till leverantörer är kvalitetssäkrad och kan tillämpas genom hela verksamheten. Du kommer ha tät kontakt med ekonomiavdelningen och deras leverantörsreskontra för att garantera korrekta uppgifter om leverantörer. Utöver det förväntas du även avlasta avdelningens konsultavropare med lättare administration vid avrop.
Publiceringsdatum2023-04-12Dina arbetsuppgifter• Guida leverantörer genom registrering i portalen för inköp via mail och telefon
• Kontrollera och kvalitetssäkra registrerade leverantörsuppgifter samt föra över till andra system, t.ex. M3.
• Uppdatera och underhålla samt säkerställa masterdata för leverantörer i interna affärssystem
• Utföra administrativa uppdateringar i inköpssystemet
• Hantera andra ärenden inkomna via mail och telefon från leverantörer och interna kontakter
Detta är ett konsultuppdrag via Jobandtalent på minst 8 månader.
OM DIG
För denna tjänst söker vi dig som med ett öga för detaljer jobbar noga och strukturerat. Du kommunicerar väl med andra och med en energi och glädje för ditt arbete även när det är repetitivt. Du är proaktiv i ditt tillvägagångssätt och tar med glädje egna initiativ och har egna tankar och idéer. Du trivs bra i nära samarbete med andra och har lätt för att ta dig an nya rutiner och processer, vilket gör dig snabbt självgående i ditt arbete.
Kvalifikationer• Minst 2-3 års erfarenhet av administrativt arbete
• Du besitter goda kunskaper i Excel och Office
• Obehindrad i tal och skrift, både på svenska och engelska
• Van vid att arbeta med flera informationsflöden simultant
• Minst gymnasial utbildning
Det är meriterande ifall du sedan tidigare jobbat med affärssystemet M3 samt om du sedan tidigare jobbat med liknande arbete på en inköpsavdelning.
ATT JOBBA PÅ JOBANDTALENT
På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.
ANSÖKAN
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jobandtalent People Sweden AB (org.nr 556506-7591)
Arbetsplats Jobandtalent
Kontakt Julia Johansson
julia.johansson@jobandtalent.com Jobbnummer 7650116
Observera att sista ansökningsdag har passerat.