Inköps- och kategoriassistent till Plantagen

Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Plantagen är Nordens största detaljhandelskedja för ett liv med växter, med 81 butiker i
Norge, 45 i Sverige och 15 i Finland. Plantasjen ASA är den grupp där de nationella företagen Plantasjen Norge AS, Plantagen Sverige AB och Plantagen Finland Oy ingår. Skandinaviens största kedja inom växter fortsätter att växa. Vill du vara en del av denna resa och förbättra fler människors liv med hjälp av växter?



Vill du vara med på vår resa och drivs av att bidra till lönsamma affärer? I så fall ska du läsa vidare! Plantagen söker nu dig som är snabbt på att sätta dig in i arbetet som Inköps- och Kategoriassistent och som vill vara en del i en spännande avdelning.

Som inköps- och kategoriassistent är du länken mellan Range & Supply organisationen och i stort sett alla intressenter internt och externt på Plantagen. Våra butiker är orsaken till vår existens och därför är vår uppgift på Range& Supply att stödja och serva våra butiker på allra bästa sätt.


Publiceringsdatum
2019-05-28

Dina arbetsuppgifter
* Stötta Kategorichefen i alla sina uppgifter med det kommersiella erbjudandet och sortimentet
* Administration och förberedelse av filer och material
* Registrera och underhålla masterdata i relevanta system
* Ange planerade volymer och skapa order i systemen
* Underhålla och uppdatera produkttexter, data och bilder, hjälp med korrekturläsning, översättning
* Framtagande av tydlig och lättförståelig information i veckobrev till butikerna
* Kommunicera med inköpskontoren (t.ex. i Kina), externa leverantörer, relevanta avdelningar internt samt butikerna (huvudsakligen via Service-desk systemet)
* Ansvarig för provhantering och produktförpackning samt medverka inför fotosessioner vid behov
* Delaktig i sortiments- och kampanjplanering samt administration av DR och kampanjunderlag
* Stödja Sales & Demand planners i sina uppgifter


Kvalifikationer
* Erfarenhet av administrativt arbete.
* Erfarenhet från retail.
* God förståelse för upphandlingsprocesser, logistik.
* Goda datorkunskaper samt goda kunskaper i Officepaketet, speciellt inom Excel och Power Point
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift
* Universitet/högskoleutbildning inom området är meriterande men inget krav. Du kan ha tillförskaffat dig kunskaper på annat sätt, genom tidigare arbeten t.ex.


Dina personliga egenskaper

Du har en can-do attityd och du har förmågan att assistera och hjälpa till där det behövs, när det behövs. Du är logisk och strukturerad och har en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Det krävs att du har en analytisk förmåga och en förståelse för hur hela värdekedjan är uppbyggd samt ett kommersiellt tänkande. Att lösa problem ligger i din natur och du besitter en hög social kompetens med god kommunikativ förmåga. Du arbetar lika bra självständigt som i team.

Vi erbjuder

På Plantagen är det full fart i en bransch som är ständigt i förändring. Vi erbjuder dig en möjlighet att kliva in ett härligt gäng där vi varje dag arbetar för att bli ännu bättre i vår support till butikerna. På Plantagen har vi kollektivavtal, marknadsmässiga löner och förmånliga personalrabatter.

Tjänsten är ett vikariat på heltid mellan perioden 24 juni - 17 januari (med möjlighet till förlängning), men vi ser helst att man har möjlighet att börja omgående så att tid till överlämning finns. Du är placerad på vårt kedjekontor i Barkarby.

Vi läser ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!


Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Plantagen med Retail recruitment. Sök tjänsten genom att klicka på "ansök här" nedan. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor hittar du kontaktuppgifter nedan. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Maria Johansson ,0706- 06 76 46

Livet blir bättre med växter och Plantagen blir bättre med dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vikariat

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Johansson maria.johansson@retailrecruitment.se 0706067646

Företag
Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail

Adress
Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail
Drottninggatan 31
41114 Göteborg

Kontorsadress
Drottninggatan 31

Jobbnummer
4807473

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail: