Inköpare Flygmateriel
Saab / Inköpar- och marknadsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saab i Nyköping,
Norrköping,
Katrineholm,
Södertälje,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Att arbeta på Saab
Saab är ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till.
Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har cirka 12 000 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen.
Din arbetsplats
Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.
Vi är en division inom Saab som är i en expansiv fas och som gillar nya utmaningar.
Vi arbetar i ett öppet och kreativt klimat präglat av förtroende för varandra där viljan att ta egna initiativ och ansvar uppmuntras.
Vi söker en självständig medarbetare som kan ta plats som inköpare inom logistikavdelning.
Din roll
Direkt under Logistikchefen ansvara för att arbetet bedrivs rationellt och effektivt inom raman för det regelverk vi sorterar under. Tonvikt på tjänsten ligger på anskaffning av flygplansmateriel till våra affärer inom flygplan och helikopterområdet.
Tjänsten innebär kontakter internt och externt med många leverantörer i USA.
Det är ofta snabba beslut under tidspress som kräver ett utpräglat servicesinne tillika ett kommersiellt tankesätt.
Publiceringsdatum2011-10-17KvalifikationerVi vill att du är ordningsam, men med bra driv, gärna med kännedom om flygplansmateriel och flygteknikområdet.
Du ska tycka om att arbeta i team, ha en hög social kompetens med stor servicekänsla.
Med många leverantörer i USA måste du behärska engelska mycket bra i tal och skrift samt kunna arbeta fexibelt mellan tidszonerna. Allt jobb är datoriserat och vi utgår från att du har erfarenhet av att jobba i en sån miljö.
God erfarenhet av Frakt och Tullfrågor är också önskvärt.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningIndividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktRoger Bladh, rekryterande chef, +46 155 77125
Mikaela Lagerlöf, HR, +46 589 81159
FöretagSaab
AdressSaab
Jobbnummer 1056387
Observera att sista ansökningsdag har passerat.