Inköpare av indirekt material och tjänster
ValueOne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
2022-08-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare av indirekt material och tjänster" (publicerad 2022-08-18) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ValueOne AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige ValueOne söker en erfaren inköpare av indirekt material och tjänster för ett konsultuppdrag på sex månader hos vår kund i Solna. Uppdraget ska tillsättas snarast.
Om rollen
Som inköpare av indirekt material och tjänster ansvarar du för ett flertal inköpskategorier tex. fastighet och kontor, finansiella tjänster och marknadsföring. Du medverkar i hela inköpsprocessen från offert och förhandling till slutlig inköpsorder och bidrar med dina kunskaper och erfarenheter till att utveckla existerande och nya leverantörer. Du förväntas också stötta i implementeringen av företagets nya affärssystem. Du kommer att ingå i ett dedikerat och ambitiöst gäng och rapporterar direkt till inköpschefen för Norden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Genomföra anbud (RFP), förhandla med interna intressenter och leverantörer samt utföra leverantörskvalificering och urval.
Säkerställa process- och policyefterlevnad.
Utarbeta avtal och förhandla med leverantörer i samarbete med juridiska rådgivare och interna intressenter.
Genomföra marknads- och spendanalys.
Hantera frågor med leverantörer, övervaka avtal och leverantörsutvärdering, inklusive leverantörsprestanda.
Stötta utarbetandet av Group Procurement Plan.
Föreslå och leda förbättringar inom inköpsavdelningen, processer och policyer.
Rapportera vid behov på alla ansvarsområden.
Erfarenhet och kompetens
För att bli aktuell för uppdraget vill vi att du ska ha minst två års erfarenhet av inköp av indirekt material och tjänster i en större organisation. Du bör också ha utbildning på universitetsnivå i företagsekonomi eller teknik med inriktning mot inköp. Uppdraget kräver att du talar och skriver flytande svenska och engelska. För att du ska trivas i rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel och PowerPoint, samt erfarenhet av digitala inköpssystem och affärssystem.
Till uppdraget söker vi dig som har god förhandlingsvana och förmåga att självständigt leda och utföra inköp inom ditt ansvarsområde. Vidare har du lätt för att kommunicera och samarbeta med andra och är van att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö. Du är resultatorienterad som person med goda prioriterings- och organisationsfärdigheter samt god analytisk förmåga.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida:
http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporär
Publiceringsdatum2022-08-03ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagValueone AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "valueone1936".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Valueone AB (org.nr 556787-5264),
http://www.valueone.se Arbetsplats ValueOne AB
Jobbnummer 6857257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.