Inköpare
Upphandlingsmyndigheten / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2015-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare" (publicerad 2016-09-22) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Vi söker en inköpare som vill vara med och bygga Sveriges kunskapscentrum för offentliga affärer.
Vi söker nu dig som vill arbeta i den nyinrättade rollen som inköpare på Upphandlingsmyndigheten, med placering på den administrativa enheten. I rollen som inköpare kommer du arbeta brett med ansvar för hela inköpsprocessen. Du ansvarar för framtagandet av behovsanalys, genomför anbudsutvärdering och följer upp ingångna leverantörsavtal. Arbetet innebär att självständigt:
• ta hand om inkommande ärenden till inköpsfunktionen
• identifiera och samordna upphandlingsbehov från alla enheter på myndigheten
• i samarbete med berörda medarbetare skapa rutiner, struktur och utveckla myndighetens interna upphandlingsprocess
• genomföra avrop från egna avtal likväl som från statliga avtal
• genomföra upphandlingar, både annonserade som oannonserade
• förvalta och följa upp befintliga och kommande avtal i nära samarbete med leverantörer
• administrera stödsystem för anskaffning
Vi förväntar oss att du arbetar enligt de metoder, stödmaterial och annat som Upphandlingsmyndigheten tillhandahåller inom ramen för sin verksamhet. Du förväntas även testa nya metoder och återkoppla till utvecklingsansvariga för de olika stödmaterialen som finns hur de fungerar i praktiken.
I den här rollen kan du även komma att hjälpa till med andra arbetsuppgifter som ryms inom den administrativa enhetens ansvarsområde.
Publiceringsdatum2015-12-17KompetenserVi söker dig som har:
• relevant yrkeshögskoleutbildning eller akademisk utbildning inom exempelvis inköp, juridik eller ekonomi
• minst två år erfarenhet av att genomföra upphandlingar
• självständigt ansvarat för genomförandet av minst 10 direktivstyrda och/eller nationella, med annonseringsplikt, upphandlingar, varav minst 5 avser tjänster
• goda kunskaper om LOU eller LUF
• erfarenhet av att upprätta avtalsvillkor
• erfarenhet av att arbeta affärsmässigt med hänsyn till ekonomiska förutsättningar vid anskaffning
Dina personliga egenskaperSom person bör du ha gott omdöme och hög integritet. Du kan analysera, planera och strukturera ditt arbete, både i det dagliga och det långsiktiga. Rollen som inköpare på Upphandlingsmyndigheten ställer stora krav på självständighet, mod och noggrannhet, men det krävs också en vilja att hjälpa andra. Du kommer ha såväl interna som externa kontakter vilket gör att en god kommunikativ förmåga och lyhördhet är viktigt för att kunna göra ett bra arbete.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi finns i fräscha lokaler på Torsgatan 13 i Stockholm.
Så ansöker duTycker du att detta låter intressant och vill vara en del i att utveckla Sveriges kunskapscentrum för offentliga affärer uppskattar vi att du skickar din ansökan till
registrator@uhmynd.se alternativt Upphandlingsmyndigheten, Box 451 40, 104 30 Stockholm senast den 17 januari 2016. Märk ansökan med UHM/2015-146. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker arbetet.
För mer information, kontakta:
Petra Pfeiff, enhetschef, 08-586 217 65
Anna Christiansson, SACO-S, 08-586 217 26
Monica Sihlén, ST, 08-586 217 20
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
FöretagUpphandlingsmyndigheten
AdressUpphandlingsmyndigheten
Box 45140
10430 Stockholm
KontorsadressTorsgatan 13
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-58621700
E-postadress:
info@uhmynd.se Jobbnummer 2582713
Observera att sista ansökningsdag har passerat.