Informationsutvecklare, Karlskrona
Lantmäteriet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Karlskrona,
Emmaboda,
Sölvesborg,
Kalmar,
Kristianstad eller i
hela Sverige Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!Division Geodata bygger upp, vidareutvecklar, förvaltar och tillhandahåller geodata (geografisk- och fastighetsinformation). I detta ansvar ingår att kvalitetshöja och göra informationen lättillgänglig så att den kan komma till nytta inom allt fler samhällsområden. Sektion Interna Uppdrag har som huvuduppgifter att ansvara för system och information inom geodataområdet. Vi arbetar bland annat med kvalitetsutveckling av fastighets-, rättighets-, plan- och inskrivningsinformation för både karta och register.
Funktionen Informationsförvaltning utökar sin verksamhet och söker nu Informationsutvecklare till kontoret i Karlskrona. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Vi är 11 medarbetare som arbetar i funktionen och är ett gott gäng med mycket framåtanda och med en stor kunskapsbredd inom våra arbetsområden. Vi arbetar med ett kontinuerligt förbättringsarbete enligt en modell för resultatorienterad styrning där du som medarbetare få ha stor delaktighet i arbetet.
På kontoret i Karlskrona finns ca 50 medarbetare fördelade på 3 funktioner och vi alla har ett stort mått av arbetsglädje och stolthet.
Publiceringsdatum2018-02-07Dina arbetsuppgifterDu kommer huvudsakligen att arbeta med att höja och förbättra kvalitén i fastighetsregistret. I arbetet ingår fastighetsrättsliga utredningar, efterforskning och utredning av arkivmaterial samt att förbättra kvalitén i registerkartan.
Du kommer stegvis att introduceras i arbetsuppgifterna som också varvas med internutbildning. I din arbetsgrupp är kontinuerligt lärande i arbetet en naturlig del av vardagen. Efterforsknings- och utredningsarbetet ansvarar du i slutändan själv för med stöd och hjälp av din arbetsgrupp och handledare.
Det kan även bli aktuellt att arbeta med andra uppgifter såsom utlämning av information från fastighetsregistret till kund och ingå i registreringspool för att stödja övriga delar i organisationen då vi på funktionen även arbetar med de uppgifterna. Även andra arbetsuppgifter än kvalitetshöjande åtgärder kan bli aktuellt.
KvalifikationerVi söker dig som har en högskoleutbildning eller utbildning vid yrkeshögskola, gärna med inriktning mot Lantmäteri, landskapsvetenskap/kulturgeografi/naturgeografi eller har arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha ett genuint intresse för utredningsarbete och du:
• kan ta initiativ och ansvar för din uppgift
• kan jobba effektivt genom att planera och organisera arbetet på ett strukturerat sätt
• är noggrann och kvalitetsmedveten
• är produktiv, uthållig och levererar i tid
• har god administrativ och kommunikativ förmåga
• har förmåga att samarbeta samt skapa och vidmakthålla goda relationer
• är problemlösare och har analytisk förmåga
• har god förmåga att kommunicera på svenska, i både tal och skrift, samt god språklig analytisk förmåga
Det är meriterande om:
• du har kunskaper i användning av ett eller flera GIS-verktyg
• du har erfarenhet av arbete med geografiska databaser
• du har kunskaper om Fastighetsregistrets text- och kartdel
• du har kunskaper om fastighetsrättsliga utredningar
• du har fastighetskunskap
• du har kunskap om fastighetsrätt, ny och gammal lagstiftning
Vid rekryteringar lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Tina Tidhammar, Funktionschef, 0455-30 82 20 eller Lisbeth Oikarinen, Lantmäteriingenjör, 0455-30 80 16. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Sara Sand, 0980-670 65 och för ST inom Lantmäteriet, Maja Bergenstråle, 0455-30 82 17. Våra e-postadresser är
fornamn.efternamn@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Övrig information
Eftersom Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.
En 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.
Vi kan komma att påbörja löpande intervjuer under annonstiden.Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Du följer väl oss på Facebook och LinkedIn?
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-07
Ange följande referens när du ansöker: 302-2018/924
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLANTMÄTERIET
AdressLANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2C
Jobbnummer 3951352
Observera att sista ansökningsdag har passerat.