Inera söker supporttekniker
Inera AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm,
Österåker,
Karlstad,
Lund eller i
hela Sverige Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner. Bolaget ägs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) samt landsting, regioner och kommuner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras verksamhet.
Arbetsplatsen är belägen på Södermalm i centrala Stockholm. Läs mer på
www.inera.se Ineras interna IT-support, som i dagsläget stödjer ca 450 användare, behöver ytterligare medarbetare. Uppdraget består primärt av att hantera ärenden kring kontohantering, nätverk, AD, O365, licenshantering och användarstöd i form av felsökning eller hantering av utrustning. Arbetsuppgifter innebär att ta emot, prioritera och lösa eller eskalera inkomna ärenden, följa upp och återkoppla till medarbetaren gällande lösningar och status på ärendena samt vara första kontakt när medarbetaren kontaktar IT supporten.
Uppdraget består primärt av att hantera ärenden kring kontohantering, nätverk, AD, O365, licenshantering och användarstöd i form av felsökning eller hantering av utrustning. Arbetsuppgifter innebär att ta emot, prioritera och lösa eller eskalera inkomna ärenden, följa upp och återkoppla till medarbetaren gällande lösningar och status på ärendena samt vara första kontakt när Ineras medarbetare kontaktar IT supporten.
Publiceringsdatum2019-11-06Dina arbetsuppgifter• Hantera driftrelaterade ärenden för våra interna stödverktyg och vår interna driftmiljö (O365, Windows server)
• Planera, strukturera och följa upp aktiviteter.
• Hantera ärenden och felsöka inom Active Directory, SSCM och Azure.
• Felsöka och förbättra nyttjandet av O365, Skype och Teams
• Följa upp avtal och att beställningar realiseras enligt överenskommelse.
• Bidra med kompetens t.ex. upphandlingar eller initiativ/interna projekt.
• Kontinuerligt arbeta med förbättringar för att öka nyttan våra medarbetare och Inera.
Kunskapskrav:
• Minst 3 år erfarenhet av IT support
• Minst 3 år erfarenhet av O365
• Minst 3 år erfarenhet av att ha arbetat med drift i komplexa miljöer
• Dokumenterad driftkompetens
Kunskaper/Erfarenheter inom ITIL och/eller e-klient är meriterande.
Dina egenskaper:
Du ska gilla att ge god service, vara självständig och ta egna initiativ. Vi vill att du ska vara uttalat lösningsfokuserad och brinna för din dagliga användarsupport. Ineras interna IT-support är en servicefunktion för många olika typer av människor och därför bör du ha en utvecklad social förmåga. Du är självständig och engagerad. Du vill lära dig och förstå hur saker hör ihop och påverkar varandra. Du har tålamod och är kundorienterad. Ditt bemötande är vänligt, respektfullt och du vill hjälpa. Du har enkelt för dig att identifiera vad som behöver göras och se till att de blir gjorda. Du prioriterar och är van vid att hantera många saker samtidigt. Du gillar att arbeta tillsammans i ett litet sammansvetsat team där alla hjälper varandra. För uppdraget krävs ett stort tålamod och att alltid ha ett positivt bemötande oavsett ärende.
Tjänsten är på heltid i våra lokaler i Stockholm
Frågor om tjänsten?
Enhetschef Emma Enström, 076-130 30 22
HR-generalist Nina Ingren, 070-327 70 30
Fackliga frågor Harriet Fredin, 076-778 06 42
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInera AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Inera AB (org.nr 556559-4230)
Jobbnummer 4943294
Observera att sista ansökningsdag har passerat.