Ikano Bank söker dansktalande kundsupport B2C
Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Om Ikano Bank
Ikano Bank erbjuder enkla och förmånliga lån och sparprodukter till privatkunder, säljstödstjänster till detaljhandelsföretag samt leasing och fakturaköpslösningar till företagskunder. Ikano Bank finns i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland samt Österrike och ingår i Ikanogruppens verksamhetsområde Finans.
Här får du möjligheten att arbeta med ett starkt varumärke och på en arbetsplats som präglas av laganda, ansvarstagande och driv! Har du en intressant bakgrund med bred erfarenhet av kundsupport B2C från bank- och finansieringsbranschen kan du vara den vi söker!
Publiceringsdatum2015-10-14Dina arbetsuppgifterDu har kompetens att utvärdera kreditvärdighet för individer och företag. Du kan avgöra sannolikheten för att Ikano Banks kunder ska kunna uppfylla sina ekonomiska åtaganden, ofta genom att granska ekonomisk historia och bestämma huruvida marknadsförhållandena kommer att vara gynnsamt för återbetalning.
När Ikano Banks kunder behöver utnyttja våra tjänster har du kunskapen som krävs för att:
• gör inledande kreditrekommendationer och kreditvärderingar baserade på underlag som genererats av vårt kreditsystem.
• genomföra inledande utredning för att undvika bedrägeri och penningtvätt.
• informera kunden om förhandsgodkännande av deras ansökan och vilken dokumentation som krävs, innan en slutlig utvärdering
av ansökan kan göras.
• gå igenom låneavtalet och/eller dokumentation och kontrollera att alla begärda handlingarna tillhandahålls och att låneavtalet undertecknas på
rätt sätt.
• utvärdera ansökan och informera kunden om avslag eller godkännande av deras ansökan.
• aktivera kundens konto och fullfölja avtalet om ansökan godkänns och initiera betalning i kundsystemet
Vi söker en ansvarsfull och flexible person med ett stort kundfokus och är serviceminded, men även också beslutsam och förmågan att kunna ställa krav på kunder när det behövs. Du måste vara bekväm i att kontakta kunder via telefon.
Det är en merit om du har en universitetsexamen eller likvärdig erfarenhet. Flytande svenska och kunskap i engelska både muntligt och skriftligt är att föredra. Du ska även kunna arbeta enligt Ikano Banks värderingar och känsla för enkelthet.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en tjänst som kombinerar självständigt arbete med teamarbete på en dynamisk arbetsplats med mycket eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Anställningen inleds med introduktion och utbildning på annan ort.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt men senast den 1 november. Vi tillämpar löpande urval.
Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan (vi har ingen möjlighet att ta emot ansökan via e-post). Du kommer som en del i rekryteringsprocessen få svara på ett några frågor via din mobiltelefon. Arbetspsykologiska tester kan också bli aktuella om du går vidare i processen.
Frågor om tjänsten kan besvaras av Catinka Andersson som nås via mail på
catinka.andersson@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Om Ikano
Ikano är en internationell företagsgrupp med verksamheter inom bank, försäkring, bostad och detaljhandel. Ikanogruppen grundades 1988 och ägs av familjen Kamprad. Mer information hittar du på
www.ikanogroup.comVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-01
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCatinka Andersson
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ
KontorsadressSödra Tullgatan 3
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2479422
Observera att sista ansökningsdag har passerat.