Idrottslärare, Lyckeskolan

Marks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen / Grundskollärarjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla grundskollärarjobb i Mark, Härnösand, Timrå, Sundsvall, Kramfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Marks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen i Mark, Mölndal eller i hela Sverige

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en urstark ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Inte så märkligt eftersom allt fler får upp ögonen för vilken livskvalitet vi erbjuder. Med närheten till Borås, Göteborg och Varberg finns alla möjligheter att njuta av natur, hav och storstadspuls. Detta samtidigt som just Du kan vara talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons - det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Lyckeskolan består av grundskola 7-9 och särskola 7-9, tillsammans finns de ca 230 elever på skolan. Lyckeskolan står inför många spännande förändringar med nya lokaler och nya pedagogiska tankar. Under höstterminen 2017 har skolan fått nya lokaler i form av en ny paviljongskola. Samtidigt pågår en process där den nya Lyckeskolan planeras. Personalen på skolan har ett stort inflytande på hur den nya skolan utformas och även vilken pedagogik som kommer att genomföras. Redan nu har ett arbete med att införa ett tvålärarsystem påbörjats. Ett mycket bra och effektivt sätt att ge våra elever goda förutsättningar för att de ska nå så långt som möjligt.

Från och med läsåret 2017/18 arbetar alla elever med en egen dator i en allt mer digital studiemiljö. Skolan har ett aktivt elevråd och ett väl inarbetat kamratstödjarsystem. På Lyckeskolan är trivsel och trygghet mycket viktigt.


Publiceringsdatum
2018-06-05

Arbetsuppgifter
Som lärare ansvarar du för att skapa en positiv och kreativ lärmiljö så att eleverna känner nyfikenhet och lust att lära. Du bidrar till, att tillsammans med kollegor skapa en helhet kring eleverna. I uppdraget ingår mentorskap, i vilket du har ett speciellt ansvar att följa upp och stödja de enskilda elevernas utveckling i nära samarbete med föräldrarna. Du ingår i ett arbetslag där du är med och utvecklar den pedagogiska verksamheten. I arbetet ingår att dokumentera, följa upp och utvärdera.
Du kommer att undervisa i ämnet Idrott och Hälsa men också undervisa i vår idrottsprofil. Ange specialkompetens inom någon/några idrotter.


Kvalifikationer
Legitimerad lärare med behörighet att undervisa i idrott åk 7-9.

Du som väntar på din lärarlegitimation är också välkommen att söka tjänsten. Vid eventuell anställning erbjuds du då en tidsbegränsad anställning som övergår i en tillsvidareanställning när du visat din legitimation.

ÖVRIGT
Tjänsten annonseras under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Marks kommun som arbetsgivare ska främja lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Marks kommun har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2018-08-14 , upphör: 2019-06-19 Tidsbegränsad med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-19
Ange följande referens när du ansöker: A791168
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Morgan Andersson 0320-21 72 55

Företag
Marks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen

Adress
Marks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen
Marks kommun
51180 KINNA

Kontorsadress
Boråsvägen 40 51180 KINNA

Jobbnummer
4188185

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Marks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Marks kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen: