Hyresadministratör

Jönköpings kommun / Ekonomiassistentjobb / Jönköping
2018-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hyresadministratör" (publicerad 2019-04-25) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Fastighet/Fastighetsförvaltning

Arbetsplatsbeskrivning
Jönköpings kommun befinner sig i ett expansivt läge vilket ställer stora krav på den kommunala organisationen att tillgodose de behov som finns inom de områden som Tekniska nämnden ansvarar för.

Tekniska kontoret svarar för den samlade fastighetsförvaltningen inom Jönköpings kommun. Inom Tekniska kontoret förvaltas bebyggda fastigheter för skola och social verksamhet samt för övriga kommunala förvaltningar. Tekniska kontoret ansvarar för ca 1 192 000 kvm bostads- och lokalarea varav ca 238 000 kvm är inhyrd area. Vi har ca 1 440 interna hyresavtal samt ca 3 550 externa hyresavtal. Vi ansvarar för kommunens lokalresursplanering, förvaltning, om- och tillbyggnader och underhåll av våra fastigheter samt diverse stödtjänster. Stödtjänsterna består bland annat av hyresadministratörer. Idag är det tre hyresadministratörer och denna rekrytering är en ersättningsrekrytering då en mångårig hyresadministratör kommer att gå i pension under våren.

Publiceringsdatum
2018-12-18

Dina arbetsuppgifter
Som hyresadministratör ansvarar du för att ta fram kontrakt samt att varje månad genomföra hyreskörning på samtliga externa och interna hyresgäster. Du ansvarar även för hyresreskontra. Du har kundkontakt med fastighetsägare och hyresgäster gällande hyresfrågor och hyresavtalsfrågor tillsammans med förvaltaren. Du ansvarar för att granska och kontera fakturor från hyresvärdar för inhyrda lokaler och bostäder.

Kompetenser
Du har goda kunskaper i Officepaketet, främst Word och Excel. Det är en stor fördel om du arbetat med hyresadministration i fastighetssystem, och har vana av arbete i ekonomisystem samt god kunskap i hyresrätt.
Du har en gymnasieekonomutbildning eller motsvarande.
God service till hyresgästerna är en viktig del i arbetet vilket kräver att du har god social kompetens, sätter kunden i fokus och är ansvarsfull. Du har mycket god förmåga att kommunicera. Du skall ha förmåga att jobba självständigt och under eget ansvar och vara noggrann i ditt arbete.

Övrig information
Medarbetarskap i Jönköpings kommun kännetecknas av:

• Förutsättningar och vilja till delaktighet
• Medvetenhet och ansvar för verksamhetens utveckling
• Professionellt förhållningssätt och lyhördhet
• Strävan efter att öka sin självinsikt och stimulera varandra till ökat samarbete

Upplysningar
Fredrik Rönneke, verksamhetschef Fastighetsförvaltning, 036-10 52 67

Vision: Susanne Bosevik-Carlsson 036-10 77 94

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100 %. Tillträde enl. ö.k..

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-09
Ange följande referens när du ansöker: 18-55-0137
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jönköpings kommun

Adress
Jönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping

Kontorsadress
Västra Storgatan 16

Jobbnummer
4517002

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: