HR-specialist/HR-adviser
Lerums kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Lerum
2014-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-specialist/HR-adviser" (publicerad 2015-10-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Personalenheten i Lerum Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens drygt 39.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.
Personalenheten är organiserad under Sektor infrasupport. Sektorns och därigenom personalenhetens uppdrag är att möjliggöra för övriga verksamheter att fokusera på sina kärnverksamheter och samordna de delar av verksamheten som är gemensamma för förvaltningens olika delar. Genom rätt balans av stöd, service, uppföljning och kontroll gör sektorn det möjligt för kommunstyrelsen att verka genom en förvaltning.
Som HR-specialist för personalenheten kommer du sitta i ett öppet landskap med närhet till alla funktioner inom Sektorn. Personalenheten består idag av åtta medarbetare. Fem HR-specialister, en pensionshandläggare/assistent och en uppföljningsansvarig/assistent samt en chef.
Att ha glimten i ögat är en viktig ingrediens för att må bra på vår arbetsplats.
Publiceringsdatum2014-12-17ArbetsuppgifterLerums kommun söker HR-specialist till kommunens personalenhet. Vi behöver en ny medarbetare till vår verksamhet då en av våra kollegor har gått vidare till annat arbete. Du kommer att ingå i ett gäng som tillsammans ansvarar för kommunens övergripande personalfrågor och chefsstöd i allt inom HR och personaladministration.
Du får arbeta brett med personalfrågor, såväl operativt som mer strategiskt och du kommer att ansvara för chefsstödet gentemot cheferna i en "egen" sektor. I arbetet ingår att ge stöd i frågor som rör bland annat arbetsrätt, rekrytering/bemanning, förhandlingar, arbetsmiljö, rehabilitering och organisationsfrågor. Kommunens centrala administration befinner sig i ett förändringsskede vilket ställer krav på en aktiv, flexibel och trygg personalenhet. Vi söker dig som vill bidra långsiktigt i detta arbete.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom PA-området eller annan likvärdig utbildning, eller erfarenhet som bedöms som likvärdig. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du är initiativtagande, kommunikativ, problemlösande och analytisk. Vi söker dig som har samarbetsförmåga och en personlig mognad. Att vara relationsorienterad och kvalitetsmedveten är också viktiga egenskaper.Viktigt för oss är också att du har glimten i ögat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kunskap inom Allmänna Bestämmelser och bilaga M.
Arbetstider och omfattningHeltid. Årsarbetstid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-03-01 Tillträde enligt överenskommelse .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-11
Ange följande referens när du ansöker: A439877
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Kindstedt, TF chef personalenheten 0302521243
daniel.kindstedt@lerum.seFacklig kontaktElisabet Sandström, Utvecklingssekreterare 0302-521539
elisabet.sandstrom@lerum.seFöretagLerums kommun, Personalenheten
AdressLerums kommun, Personalenheten
Box 225
44380 Lerum
KontorsadressBrobacken 1 Lerum
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2105115
Observera att sista ansökningsdag har passerat.