HR-partner till Micasa Fastigheter

Micasa Fastigheter i Stockholm AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB i Stockholm

Vill du vara med och forma morgondagens Stockholm och göra skillnad? Har du ett stort intresse för HR och vill arbeta både strategiskt och operativt gentemot chefer i verksamheten? Då kan det vara dig vi söker.


Publiceringsdatum
2021-10-12

Om företaget
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på https://www.google.com/maps/place/Nordkapsgatan+3,+164+36+Kista/data=!4m2!3m1!1s0x465f9eefeb912799:0x70715cd0778589b?sa=X&ved=2ahUKEwjArovugtHxAhVjsYsKHXfPAG0Q8gEwAHoECAcQAQ.

Arbetsuppgifter
Som HR-partner arbetar du i team med HR-generalist och du tillhör enheten HR, Kommunikation och Kvalitet som är en del av avdelningen Verksamhetsstöd. Du rapporterar till enhetschef för HR, Kommunikation och Kvalitet.

I din roll kommer du att stötta bolagets chefer brett inom HR området i såväl operativa som strategiska frågor, såsom vid personalärenden, arbetsrättsliga frågor och rehabiliteringsärenden. Du kommer även att bidra till utveckling av arbetssätt och driva olika projekt inom HR. Dina ansvarsområden innefattar bland annat att

- samordna och utveckla det systematiska arbetsmiljöarbetet samt stötta chefer i deras arbetsmiljöansvar

- ansvara för rehabiliteringsprocessen och för kontakten med företagshälsovården

- strategiskt och operativt arbete inom kompetensförsörjning med fokus på processerna kompetensplanering och medarbetarsamtal

- genomföra rekrytering av chefer tillsammans med bolagets avdelningschefer och i förekommande fall externa samarbetspartner

- planera och genomföra kompetensutvecklande insatser för bolagets chefer utifrån ansvarsområden och identifierat behov

- samordna arbetet med lönesättning, lönerevision och lönekartläggning

- strategiskt och operativt arbete för att främja en god företagskultur som präglas av bolagets värderingar samt av mångfald och likabehandling.

Kvalifikationer
- Du har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning personal/organisation och goda kunskaper i arbetsrätt.
- Du har fem års arbetslivserfarenhet av brett HR arbete.
- Du har tidigare arbetat med chefsstöd, arbetsmiljö, ledarutveckling, arbetsrätt, rehabilitering samt lönesättnings- och lönerevisionsprocess.
- Du har god IT- och systemförståelse.

Det är meriterande om du har

- utbildning inom arbetsmiljö och/eller lön
- erfarenhet av offentlig verksamhet
- erfarenhet av personalsystemet Sympa och lönesystemet Hogia Lön.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen har du en god förmåga att bygga relationer och skapa förtroende genom att kommunicera på alla nivåer i organisationen. Du är trygg i din kompetens och har ett konsultativt och pedagogiskt arbetssätt. Rollen förutsätter att du på ett självständigt sätt kan strukturera upp ditt arbete och driva dina processer vidare. Vi ser gärna att du bidrar med idéer och inspel på hur processer, strategier och arbetet överlag kan läggas upp.

Så ansöker du
Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post.

Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Laura De Los Santos, enhetschef HR, Kommunikation och Kvalitet, mailto:laura.de.los.santos@micasa.se eller Teresa Kärrström, HR-generalist, mailto:teresa.karrstrom@micasa.se. Du kan också kontakta oss via mailto:info@micasa.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer information
Micasa Fastigheter äger och förvaltar ca 110 fastigheter som omfattar knappt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är ca 1 miljard kronor. Våra miljö- och energiledningssystem är certifierade enligt ISO 14001 och 50001.

Micasa Fastigheters värdegrund bygger på engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. De fyra ledorden ska ses som ett förhållningssätt som genomsyrar alla områden och allt vi gör inom ramen för vår verksamhet.

Läs gärna mer om oss på vår http://www.micasa.se eller besök oss på Facebook.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
38,25. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Micasa Fastigheter i Stockholm AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/5602".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Micasa Fastigheter i Stockholm AB (org.nr 556581-7870)

Jobbnummer
6034871

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Micasa Fastigheter i Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB: