HR-partner

Nykvarns Kommun / Administratörsjobb / Nykvarn
2025-01-28


Visa alla administratörsjobb i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn, Upplands Väsby, Täby eller i hela Sverige

Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Som medarbetare på HR-avdelningen har du nära till andra funktioner i organisationen. Genom ett framåtlutat verksamhetsnära arbetssätt, stor variation i arbetsuppgifterna och bra sammanhållning erbjuder vi ett utvecklande arbete där du ständigt får växa som medarbetare.
HR-avdelningen är organisatoriskt placerad under kontoret för samordning och internt stöd.

Du kommer att vara en del i gruppen av tre HR-partners, två lönespecialister och HR-chef. HR-avdelningen har sin placering i kommunhusets fräscha nya lokaler där vi sitter i kontorslandskap vilket ger goda förutsättningar för närhet till kollegor även inom andra kontor.

HR-partner

Publiceringsdatum
2025-01-28

Dina arbetsuppgifter
Är du en trygg och engagerad HR-partner som trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp i en bred HR-roll? Har du erfarenhet av brett HR-arbete där du arbetat med både strategiska och operativa HR-frågor? Då kan du vara den vi söker!
Som HR-partner coachar vi chefer till vardags men arbetar också med operativa och strategiska HR-frågor. Hos oss kommer du att få arbeta brett inom samtliga delar av HR-området, t ex arbetsrätt, lönebildning, kompetensförsörjning, arbetsmiljö, rehabilitering, mångfald, facklig samverkan, chefsutveckling och personalekonomiska nyckeltal. Vårt största gemensamma uppdrag är att utveckla kommunen som en attraktiv arbetsgivare med kompetenta, engagerade och hälsosamma medarbetare och chefer.
Arbetet innebär mycket kontakter med chefer, fackliga representanter och andra samarbetspartners, vilket kräver god samarbetsförmåga och professionalism utifrån ett arbetsgivarperspektiv.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
Vara ett konsultativt stöd till chefer inom samtliga HR-relaterade områden.
Sitta med i verksamheternas ledningsgrupper.
Driva och utveckla HR-processer samt strategier för att utveckla kommunen som en attraktiv arbetsgivare.
Arbeta och delta i lönebildning och förhandlingar i samband med den årliga löneöversynsprocessen.
Ha kontakt med fackliga organisationer och genomföra fackliga förhandlingar.
Initiera och genomföra HR-projekt för att ständigt förbättra och utveckla vår organisation.
Vara kontaktperson gentemot externa leverantörer och samarbetspartners.

Vi erbjuder dig ett roligt, framåtriktat och utvecklande arbete med trevliga och kompetenta kollegor i en ung kommun där det händer mycket. Utifrån kommunens uppdrag och verksamheternas behov formas rollen som HR-partner och anpassas inom ramen för uppdraget.

Övrig information

Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
En akademisk examen inom HR-området eller innehar annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Minst tre års erfarenhet av brett HR-arbete som HR partner/HR-generalist eller motsvarande.
Erfarenhet av brett HR-arbete inom kommunal verksamhet.
Kunskap och erfarenhet av arbete med de kommunala kollektivavtalen.
Goda kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö.
Erfarenhet av verksamhetsnära HR-arbete i tätt samarbete med chefer inom kommunala sektorn.

Meriterande
Erfarenhet av arbete i ledningsgrupp.
Erfarenhet av HR-arbete inom vård- och omsorgssektorn.

För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint intresse för HR-frågor och har ett konsultativt förhållningssätt där du även är lyhörd och lösningsorienterad. Du tycker om att se förbättringsmöjligheter och nya perspektiv för att utveckla dig själv, samt våra roller och arbetssätt inom HR. Din servicenivå är hög och du kan ta egna initiativ och självständigt driva frågor. Du bidrar med energi och engagemang och har lätt att samarbeta med andra.
Din datorvana är god och du uttrycker dig med lätthet på svenska i både tal och i skrift. Du har goda kunskaper i Office-paketet.

Ansökan

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Läs mer här

Vår hemsida

https://nykvarn.se

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2025:002".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nykvarns kommun (org.nr 212000-2999)

Kontakt
HR-chef
Emma Swärd
0855501020

Jobbnummer
9130087

Prenumerera på jobb från Nykvarns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nykvarns Kommun: