HR-och löneadministratör ASM Foods Mjölby
Rekryteringshuset i Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rekryteringshuset i Sverige AB i Mjölby,
Linköping,
Tranås,
Norrköping,
Skövde eller i
hela Sverige Är du en erfaren löneadministratör med ett intresse för HR-frågor? Vill du arbeta i en internationell koncern med ett brinnande engagemang för choklad? Då kan du vara den person vi söker till tjänsten som HR- och löneadministratör hos ASM Foods i Mjölby.
Publiceringsdatum2015-11-26Dina arbetsuppgifterSom HR- och löneadministratör på ASM Foods AB är du övergripande ansvarig för löne- och personaladministrationen för ca 250 kollektiv anställda och tjänstemän fördelat på enheterna i Mjölby, Kågeröd och Holstebro i Danmark.
Arbetsuppgifterna innefattar att självständigt arbeta med alla delar i löneprocessen från tidrapportering till lönekörning och utbetalningar av korrekta löner utifrån gällande lagar, kollektivavtal, policys, regler och rutiner. Du stöttar även cheferna med vissa personaladministrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna innefattar även:
• Administration av anställningsavtal, intyg och betyg mm.
• Rapportering av försäkringar och pensioner.
• Redovisning av skatter och arbetsgivaravgifter.
• Kontaktperson för Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Collectum, Fora mfl.
• Utbilda chefer och medarbetare i rutiner och system.
• Statistik, rapporter, bokföringsunderlag mm.
Som löne-och HR-administratör har du även ett systemansvar för HR- och lönesystemet. Du arbetar kontinuerligt med uppdatering av grunddata, samt driver utveckling av systemen och tillhörande processer med sikte på en ökad automatisering och kvalitetssäkring av allt förekommande löne- och personaladministrativt arbete.
KvalifikationerVi tror att du har en avslutad gymnasieutbildning inriktning ekonomi eller liknande och gärna en eftergymnasial utbildning inom HR/lön eller motsvarande. Du har ett antal års erfarenhet från självständigt arbete i rollen som löneadministratör i en kollektivavtalsbunden verksamhet. Har du även erfarenhet av personaladministrativt arbete samt drivit utvecklings- eller förändringsarbete inom löneområdet är det värdefullt. För att funka i rollen behöver du även ha grundkunskaper om gällande lagar, regler och kollektivavtal samt goda systemkunskaper. Erfarenhet från AGDA samt SAP SuccesFactors är en merit. Då ASM Foods ingår i en internationell koncern ser vi gärna att du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom att du är en strukturerad, noggrann och ansvarsfull person med ett siffersinne. Vidare är du positiv, öppen och serviceminded, samtidigt som du är tydlig, har integritet och en god vana av att arbeta under tystnadsplikt. Du är utvecklingsorienterad med en stark vilja att självständigt underhålla din kompetens inom gällande lagar, avtal och regler samtidigt som du har drivet att effektivisera processer, rutiner och arbetssätt.
Din arbetsplats är på ekonomiavdelningen i anslutning till fabriken i Mjölby. Du ingår även i ett internationellt team med kollegor inom HR-/och löneområdet som finns runt om i Europa. I tjänsten ingår även resor till enheterna i Kågeröd och Holstebro i Danmark motsvarande 1-2 dagar/vecka.
För rätt person innebär tjänsten en utvecklande roll med stort eget ansvar i en internationell koncern med engagerade kollegor och fantastiskt goda produkter!
Om ASM Foods AB
ASM Foods, del av koncernen Barry Callebaut, tillverkar och säljer ingredienser till livsmedelsindustrin inom segmenten mejeri, glass, konfektyr och bageri till kunder över hela världen. Visionen är att vara kunders självklara val när det gäller att utveckla morgondagens produktidéer. Barry Callebaut har 8 500 anställda är världsledande när det gäller chokladtillverkning. För mer information läs gärna mer på
www.asmfoods.com samt
www.barry-callebaut.com . Koncernen präglas av alla medarbetare tar ett aktivt och personligt ansvar för att kontinuerligt utveckla, förbättra och effektivisera sitt arbetssätt, rutiner och resursanvändning med kunden i fokus - vare sig kunden är kollega, leverantör, kund eller annan intressent i företaget eller utanför.
Låter det intressant?
Välkommen att söka tjänsten på
www.rekryteringshuset.se . Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg, rekryteringskonsult på telefon: 0727-164381. Facklig kontaktperson är Björn Gustafsson som nås på telefon 0142-89181.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter ök. tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-17
Ange följande referens när du ansöker: 2015/30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Lindomborg 0727-164381
FöretagRekryteringsHuset i Sverige AB
AdressRekryteringsHuset i Sverige AB
Gjuterigatan 9
55318 Jönköping
KontorsadressGjuterigatan 9
Jobbnummer 2548529
Observera att sista ansökningsdag har passerat.