HR-koordinator
Best Bemanning & Rekrytering I Sverige AB / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Best Bemanning & Rekrytering I Sverige AB i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Vi förstärker HR-avdelningen och söker en HR-koordinator som älskar struktur och administration! Är det du? Välkommen med din ansökan! Tjänsten är placerad i Eskilstuna.
We Challenge People to Work Smarter for a Better Future
Vi söker HR-koordinator som vill vara med på vår tillväxtresa
Service Works Global Nordic AB befinner sig i ett starkt expansivt skede där vi står inför en resa med att implementera moderna verktyg och system inom HR-området. Du blir en viktig del av vårt HR-team som idag består av en HR-Manager. Vår uppgift är att ansvara och driva verksamheten framåt genom strategiska HR-frågor, utveckla organisationen samt ledar- och medarbetarskap. Löpande översyn av kompetensförsörjning ingår i vårt uppdrag. Vi utvecklar, implementerar och säkerställer välfungerande HR-processer genom att driva och ge stöd i frågor rörande arbetsrätt, rekrytering, anställning samt ledar- och medarbetarutveckling.
Vi strävar efter att vara en professionell och strategisk partner internt som ger verksamheten ett träffsäkert stöd.
Då HR-avdelningen är under uppbyggnad är rollen som HR-koordinator en ny roll.
Det här innebär tjänsten
Som HR-koordinator hos oss kommer du att arbeta med administrativa arbetsuppgifter inom hela HR-området.
Eftersom det är en nyinrättad roll kommer arbetsuppgifter att variera och det finns stora möjligheter att påverka rollens utformning.
Du kommer ha huvudansvaret för all data i vårt HR-system samt den huvudsakliga kontaktytan mot vårt outsourcade lönekontor (i dagsläget sköts det inhouse).
Du ansvarar för att ge våra chefer och medarbetare administrativt stöd i frågor gällande t ex lön, anställningsvillkor, förmåner, tolkning av kollektivavtal samt andra interna processer.
Du kommer även tillsammans med HR-manager administrera delar av rekryteringsprocessen.
Du rapporterar direkt till HR-manager.
Ytterligare arbetsuppgifter som förekommer är arbete med statistik och protokoll.
Arbetet kommer att erbjuda en stor variation av arbetsuppgifter och goda möjligheter att själv planera arbetets upplägg. För närvarande har vi ett stort fokus på att utveckla och tydliggöra våra processer och arbetssätt.
Du skapar och tydliggöra våra administrativa rutiner inom enheten.
Du är en naturlig knytpunkt vilket innebär många kontaktytor. Förutom nära samarbete med dina kollegor på HR och Ekonomi kommer du ha mycket kontakt med chefer och medarbetare i företaget.
Vem söker vi?
Vi tror att du är i början av din HR-karriär och har jobbat några år i liknande roll.
Du är strukturerad och älskar administration.
Du har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot HR, alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Rollen ställer krav på att du är strukturerad och noggrann, samt att du tar egna initiativ och självständigt driver arbetet framåt samtidigt som du är lyhörd och har förmåga att lyssna in verksamhetens behov.
Du trivs med att ge service och hitta lösningar och vill tillsammans med oss ge bästa tänkbara stöd till verksamheten.
Du delar vår syn att det ska vara roligt och utvecklande att gå till jobbet och att vi har lyckats när våra chefer känner sig trygga i sin roll och alla våra medarbetare trivs och är stolta över att arbeta hos oss.
Vi värdesätter att du snabbt lär dig arbeta i nya system och det är meriterande om du har erfarenhet av implementering av HR-system.
Erfarenhet av arbetsrätt är meriterande för rollen.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska muntligt såväl som skriftligt.
Om anställningen:
Placering: Eskilstuna
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning
Start och lön: Enligt överenskommelse. Vi erbjuder marknadsmässiga villkor
Mer om Service Works Global
SWG utvecklar lösningar inom fastighetsbranschen, vi erbjuder expertis och system inom förvaltning och service som effektiviserar våra uppdragsgivares processer och skapar förutsättningar för lönsam hållbarhet. Idag samarbetar vi med mer än 400 fastighetsägare och förvaltare. Vi har kontor i Australien, Storbritannien, Kanada, Kuwait och Sverige. SWG ägs till 100% av Addnode Group AB vars B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Best Bemanning & Rekrytering i Sverige AB (org.nr 556786-7352)
Arbetsplats Service Works Global AB
Jobbnummer 7572469
Observera att sista ansökningsdag har passerat.