HR-konsulter

Polismyndigheten i Stockholms län / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholms län i Stockholm, Solna, Huddinge, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Stockholms län söker HR-konsulter

Polismyndigheten i Stockholms län är Sveriges största polismyndighet med ca 7 300 anställda. Myndigheten består av åtta polismästardistrikt, fem avdelningar och tre stabsenheter.

Polisväsendet står inför en stor omorganisation. Den 1 januari 2015 bildas den nya Polismyndigheten. Då upphör dagens 21 polismyndigheter.

Vi behöver nu förstärka inom HR-området och söker därför HR-konsulter för tidsbegränsad anställning tv, dock längst t.o.m. 2014-12-31.

Du blir placerad vid den centrala personal- och utvecklingsavdelningen, men kommer framförallt att arbeta lokalt på våra polismästardistrikt ute i länet.

Publiceringsdatum
2014-09-01

Dina arbetsuppgifter
HR-konsulterna arbetar främst med rekrytering och där tillhörande administration. Arbetet innebär att vara stöd gentemot chefer och innefattar alla delar av rekryteringsprocessen från kravprofil och annonsering till intervjuer, referenser, framtagande av anställningsavtal/ändring av anställningsuppgifter samt övrig administration som ingår i processen.
Du kommer att driva dina egna rekryteringsprocesser, samt ge råd och stöd i anställnings- och lönesättningsfrågor. Du medverkar även vid sammanställning av personalstatistik och personalprognoser.

Du kan även komma att tas i anspråk för andra uppgifter inom HR-området i samband med förändringsarbetet inför den nya myndigheten.

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR-området eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.

För att trivas i rollen är du driven och strukturerad och har en god administrativ förmåga. Du är van att arbeta självständigt men även i grupp och tycker om att arbeta i ett högt tempo.

Du kommer i ditt arbete att ha mycket kontakter med bland annat chefer, fackliga representanter och sökanden vilket ställer krav på god kontakt - och samarbetsförmåga samt förmåga att skapa och behålla goda relationer.

Rekryteringsprocessen innehåller många administrativa steg och arbetet innebär att hålla i flertalet ärenden, som är i olika skeden, samtidigt. Därför ställs det även krav på att du har ett strukturerat och effektivt arbetssätt och att du har en god förmåga att hålla i många trådar. Arbetet innebär ibland hastigt uppkomna arbetsuppgifter vilket ställer krav på såväl flexibilitet som prioriteringsförmåga.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Du förstår din roll som arbetsgivarrepresentant och har hög ansvarskänsla, ett etiskt förhållningssätt och god självinsikt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av HR-arbete inom staten.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper för funktionen.

Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas tillvara. De flesta av våra HR-konsulter är kvinnor, varför vi gärna ser manliga sökande.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Funktionen är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning sker därför i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Funktionen kräver svenskt medborgarskap.

Upplysningar
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta sektionschef Maritha Ebberyd Jennekvist, 0708-95 10 25 eller HR-konsult Lena Hast, 010-56 376 36.

Fackliga företrädare är Ann-Charlotte Jagefjord, Saco-S, 0761-35 46 89 och Liza Valdez, OFR/S, 0709-52 58 17.

Intyg och betyg bifogas inte ansökan, utan tas med vid en eventuell intervju. Med anledning av arkivbestämmelser sparas ansökningshandlingar i 2 år och återsänds endast på särskild begäran. Vid ansökan kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. Genom att skicka din ansökan till oss, så samtycker du till detta.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Tidbegränsad anställning snarast och tillsvidare, dock längst t.o.m. 2014-12-31. Arbetstiden är dagtid, flexibel arbetstid tillämpas.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-08
Din ansökan med personligt brev och ett CV märkt med dnr A369.150/2014 skickas via mail till platsansokan.stockholm@polisen.se . Välkommen med din ansökan!
Ansökan kan skickas till e-postadress: platsansokan.stockholm@polisen.se

Företag
Polismyndigheten i Stockholms län

Adress
Polismyndigheten i Stockholms län
10675 STOCKHOLM

Kontorsadress
Norra Agnegatan 33-37

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 010-5637636
E-postadress: polismyndigheten.stockholm@polis.se

Jobbnummer
1982323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Stockholms län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Stockholms län: