HR-konsult, Malmö
Skatteverket / Administratörsjobb / Malmö
2016-04-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult, Malmö" (publicerad 2018-04-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Ängelholm,
Simrishamn eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som HR-konsult
innebär att du kommer att arbeta med rekrytering och kompetensförsörjning till Skatteverket och/eller Kronofogden. Med utgångspunkt i chefernas och verksamhetens behov planerar, driver och genomför du hela rekryteringsuppdrag för att bidra till en effektiv kompetensförsörjning. Som HR-konsult inom rekrytering har du hela Sverige som arbetsfält vilket innebär att det förekommer resor i tjänsten. I den här rekryteringen söker vi dig som är nyutexaminerad eller har ett par års erfarenhet av rekryteringsarbete.
Personalenheten består av två enheter, personalenhet 1 och personalenhet 2, som finns i Malmö, Göteborg, Solna och Östersund och vi är sammanlagt på båda enheterna cirka 140 anställda. På sektionen i Malmö är vi idag 11 medarbetare.
Personalenheten tillhör huvudkontorets administrativa avdelning och levererar tjänster till både Skatteverket och Kronofogden. På personalenhet 1 tillhandahåller vi chefsstöd inom områden som personaladministration, rekrytering samt arbetsgivarpolitik och lönebildning. Personalenhet 2 arbetar med arbetsmiljö-, rehabiliterings-, ledar- och medarbetarskaps- samt kompetensutvecklingsfrågor.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om 120p/180hp med inriktning mot personal-/beteendevetenskap som är avslutad eller kommer att avslutas under vårterminen 2016
• har högskolepoäng i arbetsrätt
• har goda kunskaper i Officepaketet
• är svensk medborgare
• har förmåga att stödja och samverka
• har god kommunikationsförmåga i tal och skrift
• arbetar självständigt, metodiskt och strukturerat
• är drivande och lösningsorienterad
• är prestigelös, delar med dig av din kunskap till andra och arbetar för helheten
• är stabil som person.
Det är meriterande om du har viss erfarenhet av att arbeta med rekrytering, där du har haft ansvar för delar av/hela rekryteringsprocessen. Det är även meriterande om du har kännedom om kompetensbaserad intervjumetodik.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-04-06ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLiselotte Brunqvist , sektionschef 010-572 23 16
Annika Kjerrman, HR-konsult 010-574 96 14
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson Saco 010-574 85 55
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Hjalmar Gullbergsgatan 1
20511 Malmö
KontorsadressHjalmar Gullbergsgatan 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2764541
Observera att sista ansökningsdag har passerat.