HR-konsult
Sundbybergs kommun / Administratörsjobb / Sundbyberg
2022-11-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult" (publicerad 2023-04-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Ekerö,
Södertälje eller i
hela Sverige Du gillar struktur. Och är full av idéer. Precis som vi.
Sundbybergs stad förstärker med ytterligare en HR-konsult till vårt fantastiska gäng.
Här på HR-avdelningen arbetar vi för att skapa attraktiva och hälsosamma verksamheter i framkant med kompetenta, motiverade och stolta medarbetare. Sundbybergs stad är under stark tillväxt och utveckling och satsar på ledarskap och god arbetsmiljö. Här har du möjlighet att både påverka och utvecklas.
HR-avdelningen består av två enheter, HR och Lön. HR-enheten består av fem HR-konsulter och en HR-koordinator, lönenheten av fem systemförvaltare och lönekonsulter. HR-enheten och avdelningen leds av HR-chefen och lönenheten leds av stadens förhandlingschef. Hos oss har vi en välkomnande stämning och en trevlig arbetsmiljö. HR-avdelningen präglas av god samanhållning, samarbete och utveckling där vi delar med oss av kunskap.
HR-avdelningen ansvarar för att utveckla processer och strategier samt att se till att HR-relaterade lagar, avtal och riktlinjer följs. HR-avdelningen stödjer stadens chefer på ett konsultativt sätt inom hela HR-området, bland annat; löneöversyn, omställning, rehabilitering, arbetsmiljö, hälsa, kompetensförsörjning, ledarskap, rekrytering, kultur och värdegrund. HR-avdelningen arbetar samtidigt med att skapa ett modernt och strategiskt HR genom digitalisering och förbättringsprojekt för att underlätta för cheferna och medarbetarna i sitt arbete.
Som HR-konsult hos oss erbjuds du ett omväxlande uppdrag där du arbetar både operativt och strategiskt med verksamhetsnära personalfrågor. Arbetsuppgifterna är breda och du arbetar konsultativt för att utveckla och stötta ledarna i verksamheten. Varje HR-konsult ansvarar för sin egen sektor och är huvudsaklig kontaktperson gentemot cheferna i dessa. Därtill följer inriktning mot och huvudansvar för ett eller flera specialistområden - allt utifrån behov, intresse och erfarenhet. Nu behöver vi förstärka inom området rehabilitering och det är där du kommer in.
I ditt uppdrag kommer du även att tillsammans med dina HR-kollegor delta i och driva strategiskt utvecklingsarbete inom hela HR-området samt utforma och genomföra utbildningsinsatser.
Vi vill att du har några års erfarenhet av brett operativt chefsstöd inom HR och eftersom ditt tilltänkta specialistområde är rehabilitering, ser vi dessutom gärna att du har erfarenhet och intresse inom området. Vi vill att du har en personalvetarutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. God arbetsrättslig kunskap samt erfarenhet från en större organisation är önskvärt liksom erfarenhet från arbete inom kommun och/eller region. Som person är du noggrann, strukturerad och trygg. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har en hög integritet och skapar lätt förtroende hos både ledare och medarbetare.
Befattningen är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 11 december 2022. I den här rekryteringen vill vi att du bifogar CV samt svarar utförligt på urvalsfrågorna. Vi kommer inte att läsa personliga brev.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2022-11-23ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSundbybergs kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175),
http://www.sundbyberg.se/ Arbetsplats Sundbybergs stad
Kontakt Nås via kommunens växel
Facklig kontaktperson
08-706 80 00 Jobbnummer 7198764
Observera att sista ansökningsdag har passerat.