HR-konsult
Eda kommun / Administratörsjobb / Eda
2025-03-24
Visa alla administratörsjobb i Eda,
Årjäng,
Arvika,
Bengtsfors,
Grums eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eda kommun i Eda Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare.
Kommunledningsstaben är ett verksamhetsområde med fokus på stöd och service till våra medarbetare. Inom staben arbetar vi med IT, Ekonomi, HR, Lön, Information och Kommunikation.
Vårt huvudsakliga uppdrag är att se till att våra medarbetare har en trygg och trivsam arbetsplats där alla får vara med. Tillsammans med övriga verksamheter i kommunen arbetar vi aktivt med utveckling av vår organisation med målet att vara en arbetsplats där alla har samma förutsättningar och möjligheter.
Som HR-konsult på Eda kommuns HR-avdelning får du sju kollegor i form av HR-chef, ytterligare en HR-konsult, tre lönespecialister samt två löneadministratörer.
Vill du bli vår nya kollega och vara med och skapa goda förutsättningar för våra medarbetare?
Publiceringsdatum2025-03-24ArbetsuppgifterEda kommun söker nu en driven och engagerad HR-konsult som vill bidra med sin erfarenhet och kompetens. Du kommer till en avdelning med stort engagemang, gott samarbete och ett öppet och inkluderande arbetsklimat.
Detta är en spännande tjänst för dig som vill kombinera operativt arbete med det strategiska planerandet. Som HR-konsult hos oss får du en bred och utvecklande roll där du kommer att:
• Ge stöd och råd till chefer i personalfrågor med särskilt fokus på arbetsrätt, lag- och avtalstolkning, rehabilitering och komplexa personalärenden.
• Utveckla, implementera och följa upp HR-processer.
• Planera och genomföra utbildningar och utvecklingsinsatser.
• Ansvara för och utveckla HR:s systemstöd.
Eda kommun är en stor arbetsgivare lokalt men en liten kommun i landet. Här har du som HR-konsult stora möjligheter att påverka och bidra. Här får du möjligheten att arbeta nära verksamheten och bidra till en positiv utveckling för både chefer och medarbetare. Ingen dag är den andra lik och det är just det som gör jobbet så spännande!
En god balans mellan arbetsliv och privatliv är något som vi som arbetsgivare främjar. Du ges därav möjligheten till visst arbete från hemmet i enighet med vår rutin för distansarbete.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning mot personal- och arbetslivsfrågor eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig, alternativt adekvat yrkeserfarenhet. Du är förtroendeingivande, ansvarstagande och trygg i din roll som HR-konsult och bekväm med att arbeta brett inom HR-frågor. Du gillar att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.
För att du ska trivas och lyckas i rollen ser du ingen arbetsuppgift som varken för stor eller för liten, utan tar dig an de uppgifter som behöver göras med stort engagemang. Som person är du lösningsorienterad, strukturerad och har lätt för att arbeta systematiskt med flera arbetsuppgifter samtidigt. Du prioriterar samt driver ditt arbete framåt på ett självständigt och genomtänkt sätt. Du har en hög kommunikativ förmåga såväl skriftligt som muntligt.
Önskvärt är om du har erfarenhet av olika systemstöd inom HR som t ex WinLas, Visma, Miljödata.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats.
Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1352013".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Eda kommun (org.nr 212000-1769)
Kontakt HR-Chef
Lina Olsson
lina.olsson@eda.se +4657128100 Jobbnummer 9241976