HR-handläggare till Polismyndigheten

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Järfälla, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift och vill jobba för att skapa trygghet i människors liv? Som medarbetare hos oss har du möjlighet att göra skillnad och bidra till ett säkrare Sverige.
Vi söker dig som vill vara del i ett viktigt samhällsuppdrag genom att handlägga ärenden inom Rekrytering och bemanning där du främst arbetar med administrativa arbetsuppgifter som anställningshandlingar och andra typer av beslutsunderlag. Du kommer också stötta HR-konsulter i delar av rekryteringsprocessen till Sveriges största myndighet. Du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom HR-området, är initiativtagande, har hög integritet och god kommunikativ förmåga! Hos oss kommer du att utvecklas tillsammans med engagerade och trevliga kollegor samt få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Uppdraget är viktigt, spännande och varierande då vi har en stor bredd i de roller vi tillsätter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Administrativt HR-arbete såsom anställningshandlingar
HR-stöd till rekryterande chefer
Självständigt driva flera administrativa processer parallellt
Stötta i delar av rekryteringsprocessen, såsom t ex annonsering, urval och referenstagning

Du arbetar dagligen i Polismyndighetens ärendehanteringssystem och andra IT-system samt samarbetar och samverkar med övriga sektionen och HR-supporten. Du deltar i utvecklings- och förändringsarbete och är ett stöd i rekryterings- och bemanningsarbetet.

Publiceringsdatum
2023-01-13

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning, företrädelsevis inom HR-området eller motsvarande kunskap förvärvade på ett annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdig
god erfarenhet av administrativa processer

Det är meriterande om du även har:
erfarenhet av att stötta i delar av rekryteringsprocessen, såsom urval, referenstagning och anställningshandlingar etc.
erfarenhet av IT-system och gärna HR- och ärendehanteringssystem
erfarenhet från offentlig sektor

Personliga egenskaper
Denna roll innebär att du kommer utföra flera arbetsuppgifter parallellt, du behöver vara noggrann och strukturerad med ett flexibelt förhållningssätt. Det är också viktigt att du är självständig och har god samarbetsförmåga med en hög känsla för bra service. Du bör också ha en hög integritet och förståelse för vad arbetsgivarrollen innebär.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Beskrivning av arbetsplatsen
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Du kommer att tillhöra sektionen Rekrytering och bemanning med det spännande uppdraget att säkerställa resurser och kompetens till Polisen, som under de kommande åren befinner sig i en stark tillväxt.
Du välkomnas till ett fantastiskt team med stark gemenskap och sammanhållning!
Övrig information
Fackliga företrädare:
Saco-s Stockholm, SEKO Polisen Stockholm, ST Region Stockholm, Polisföreningen i Sthlm City Birger Jarl AB.
Samtliga nås via polisens växel 114 14.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 20 januari 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A022.312/2023 i mailets ärendemening.
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-20
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A022.312/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten

Kontakt
Rekryterande chef
Lisa Bergström
lisa.bergstrom@polisen.se
072-243 72 30

Jobbnummer
7341491

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: