HR-generalist till Stockholm

Rikshem AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rikshem AB i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Vill du utveckla och utvecklas inom HR-området i ett växande företag med stort engagemang inom hållbarhet? Vi på Rikshem söker dig som har arbetat några år inom HR området och som är van att driva HR processer, aktiviteter och utveckling kopplat till företagets övergripande affärsmål.

Ansvarsområden

Som HR-generalist hos oss på Rikshem arbetar du brett med alla HR processer. Rikshems HR-team består av tre personer. Dina ansvarsområden kommer huvudsakligen att vara rekrytering, utbildning och att vara ett aktivt stöd i allmänna HR-frågor till cheferna. Du kommer också att arbeta med administrativa uppgifter som försäkring, pension, avtalsfrågor och utbildningsuppföljning.  

Dina arbetsuppgifter blir bland annat:

• Chefsstöd och organisationsutveckling

• Medarbetarutveckling och utbildning (hålla utbildningar samt skapa e-learnings)

• Arbetsmiljöfrågor, uppföljning av sjukfrånvaro och rehabutredningar

• Rekrytering och employer branding

• Lönekartläggningar och lönerevision

• Arbetsrättsliga frågor inklusive fackliga förhandlingar

• Utveckla och underhålla våra HR-system samt vara back-up för lönehantering

Publiceringsdatum
2016-09-05

Kompetenser
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HR arbete, gärna inom fastighetsbranschen. Du bör ha stor erfarenhet av att stötta chefer i alla typer av HR frågor. Du har högskoleutbildning med inriktning personal och ledarskap eller motsvarande. Det är meriterande om du har arbetat med lönehantering och har erfarenhet av systemet Agda.

Dina personliga egenskaper
Du är en god kommunikatör som har lätt för att skapa och bevara relationer och gärna är ute och utbildar medarbetare och chefer. Du är engagerad i hur verksamheten går och kommer gärna med tankar och idéer kring förbättringar inom HR-området. Du arbetar självständigt, är van att ta ansvar och att ta egna initiativ. Du tycker om ordning och reda, är bra på att planera och organisera ditt arbete och har en god känsla för detaljer och uppföljning. Du är en mål- och resultatorienterad person.

Information och ansökan

Välkommen att ansöka via Rikshems rekryteringsverktyg på www.rikshem.se/jobb . Sista ansökningsdag är den 18 september 2016. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För ytterligare information om tjänsten, vänligen maila Linnéa Mattsson, HR-generalist: linnea.mattsson@rikshem.se .

Tjänsten är placerad centralt i Stockholm. Omfattningen är 100 %.

Om företaget
Rikshem ägs av Fjärde AP-fonden och AMF. Vi erbjuder bostäder och samhällsfastigheter på ett flertal orter från norra till södra Sverige. På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden pålitlighet, utveckling och långsiktighet. Som arbetsgivare kännetecknas vi av en dynamisk miljö och korta beslutsvägar. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Detta bidrar till att vi i undersökningar röstas fram till en av de mest attraktiva arbetsgivarna i branschen.

Vi behöver inte hjälp av rekryteringsföretag i denna rekrytering och undanber oss därför sådana förfrågningar.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Rikshem AB

Adress
Rikshem AB
Vasagatan 52
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 52

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3030018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rikshem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rikshem AB: