HR-generalist till expansiva Björn Lundén!

Björn Lundén AB / Administratörsjobb / Hudiksvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hudiksvall, Nordanstig, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Björn Lundén AB i Hudiksvall

Vill du jobba med HR-frågor hos en av Sveriges skönaste arbetsgivare? Vi söker nu en HR-generalist som primärt tar ansvar för våra rekryteringsprocesser och vår employer branding men som också är delaktig i övrigt HR-arbete.

Publiceringsdatum
2021-03-19

Om företaget
Björn Lundén är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 30 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar och praktiska verktyg för företagare och redovisningsbyråer.
Vi är idag drygt 120 medarbetare där majoriteten arbetar på kontoret i Näsviken och ett femtontal på Ljusdalskontoret. Vi jobbar i en organisation som präglas av delaktighet och samarbete. Som arbetsgivare är vår vision att vara det självklara valet för anställda och blivande anställda som vill må bra och ha kul på jobbet och som vill ha en arbetsplats som erbjuder trygghet, respekt, kompetens, ärlighet, kommunikation och delaktighet.

Dina arbetsuppgifter
Som HR-generalist på Björn Lundén ingår du i ett litet team och i din roll kommer du att ansvara för rekrytering och employer branding samt stötta våra ledare hela vägen i rekryteringsprocessen. Du ansvarar för att utveckla vår rekryteringsprocess och du kommer att ha stor påverkan när det gäller vår strategiska inriktning inom området för att säkra en långsiktig kompetensförsörjning.
Vi ser gärna att du utöver rekrytering vill driva delar inom arbetsmiljöområdet eller någon annan del av HR-området både självständigt och tillsammans med HR-ansvarig. Utifrån dina intressen och dina erfarenheter hittar vi en bra uppdelning av de övriga arbetsuppgifterna.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna:
Utveckla, driva och utvärdera olika employer branding-relaterade aktiviteter som är förenade till vår företagskultur
Förbättra och utveckla vår rekryteringsprocess
Driva rekryteringsprocesser (kravprofil, skriva annonser, annonsering, search, urval, intervjuer, referenser etc)
Arbetsmiljöarbete, rehabilitering, arbetsrätt, coacha ledare eller annat som kommer av din erfarenhet



Profil
I denna roll jobbar du främst koordinerande och stöttande och vi värderar därför att du har ett ödmjukt, konsulterande och prestigelöst förhållningssätt till dina arbetsuppgifter. Du trivs med att jobba självständigt med eget ansvar och tar egna initiativ. Att skapa relationer och samarbeta är naturligt för dig. Du är också strukturerad och duktig på att planera.
För att passa i rollen bör du känna igen dig i följande:
Universitets- eller högskoleutbildning inom HR/personal eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av att ha arbetat självständigt inom HR-området under ett par år samt att du har arbetat med rekrytering och är van att arbeta i sociala kanaler

Meriterande om du har:
Erfarenhet av IT-branschen
Erfarenhet av arbetsrätt, arbetsmiljöarbete eller rehabilitering


Varför ska du välja Björn Lundén?
Din personliga utveckling är viktig för oss och du får stort utrymme att utvecklas i din roll. Vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö och hälsofrämjande insatser för våra anställda. Cateringlunch, gemensamt fika, träningslokal, hög avsättning till tjänstepension, konferenser, 30 dagars semester och motion på arbetstid är några av de förmåner som vi erbjuder.
Tillträde enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Björn Lundén AB
Näsviksvägen 23
82465 Näsviken

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Björn Lundén AB (org.nr 556293-9982)
Näsviksvägen 23 (visa karta)
824 65  NÄSVIKEN

Jobbnummer
5641390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Björn Lundén AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Björn Lundén AB: