HR-generalist - för kommande uppdrag
Arena Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2014-12-02Om tjänstenHär söker vi dig som har ett intresse av att arbeta med HR i en större statlig myndighet i framtiden.
Denna annons publicerar vi för att du ska kunna skicka in en prokativ intresseanmälan och sedan kontaktar vi dig vartefter uppdragen
kommer in, om din profil matchar kravspecifikationen. Därmed vet vi heller inte när det blir aktuellt med uppdragsstart och ibland blir
det väldigt snabba puckar och då är det viktigt att du kan börja med kort varsel.
Arbetsuppgifterna kan komma att variera, därför är det svårt för oss att ge dig en utförlig beskrivning, men några exempel följer här:
• Medverka i, eller självständigt driva, fackliga förhandlingar
• Utredningar och projekt
• Skapa och utvärdera HR-processer
• Agera stöd i lönesättnings- och villkorsfrågor
• Lag och avtalstolkning - stöd till chefer och även HR-kolleger
Uppdragen innebär att du anställs av oss på Arena Personal och arbetar ute hos myndigheten. Uppdragen blir ofta långa, för rätt person.
Placering är centralt i Stockholm. Ange gärna löneanspråk.
ProfilVi ser helst att du har Personalvetarexamen alt. Juristexamen med inriktning mot arbetsrätt
Vidare vill vi att du har åtminstone 2 års erfarenhet inom följande områden:
• Erfarenhet av kvalificerat HR- arbete med avtal och arbetsrättsliga frågor som grund. Erfarenhet och vana av förhandlingar och att agera
i arbetsgivarrollen vad gäller lag och avtalstolkning, lönesättning, förmåns- och belöningsfrågor samt samverkan
• Genomfört utredningar och projekt på egen hand
• Arbetat som konsultativt stöd och har vana av att möta och bemöta chefer och att ibland agera som bollplank och ibland som kravställare
• Erfarenhet av arbete med statliga avtal är önskvärd
Som person är det viktigt att du är självständig samtidigt som du är social och smidig. Vidare så är du lyhörd samt kommunikativ och innehar hög integritet.
Det är meriterande med erfarenhet från HR-arbete inom statlig myndighet.
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om företagetVi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Så ansöker duTre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1711
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda-Maria Bruhn 08-587 117 00
FöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 7, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2088174
Observera att sista ansökningsdag har passerat.