HR- och lönekoordinator till marknadsledande Ramirent

Perido AB / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Enköping eller i hela Sverige

Du blir en del av ett spännande företag! Ramirent är en ledande leverantör av uthyrningslösningar som kombinerar de bästa maskinerna med service och kunskap. Vi erbjuder hyreslösningar som förenklar våra kunders verksamhet. Bland våra kunder märks företag inom såväl byggindustrin som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet. Ramirent AB ingår i Ramirent-koncernen, som har verksamhet i 10 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen. Ramirent - More Than Machines® Just den här tjänsten är placerad i Kungsängen, dit du enklast tar dig med bil, alternativt buss eller cykel.
Du erbjuds en omväxlande roll! Då rollen innehåller både arbete med lönefrågor och arbetsuppgifter inom HR-området, erbjuds du en variationsrik arbetsdag där din analytiska förmåga får stort utrymme. Din kompetens inom lön kommer bli ett värdefullt bidrag i organisationen, och även om lönefunktionen är outsourcad kommer du agera kontaktperson gentemot leverantören.
Vad består lönedelen av? Du kommer att stötta organisationen med frågor inom löner, pensioner och försäkringar. Lönefunktionen är outsourcad men du kommer att agera support kring dessa frågor, vilket kräver att du har god förståelse för löneflödet. Utifrån din kompetens kommer du vara en viktig resurs för framtida lönerutiner och processer vilket gör att du är med i den spännande utvecklingen av Ramirents HR-funktion.
Vad består HR-delen av? Du kommer att stötta några av företagets HR Business Partners med en rad utvecklande arbetsuppgifter. Det rör sig om att sköta uppdateringar i HR-system, hantera frågor kring kollektivavtalstolkningar och arbetsrätt. Du svarar på olika rapportbehov från organisationen då du sammanställer KPI:er, skapar månadsrapporter och bonusberäkningar samt bygger strukturer och uppdateringar för medarbetarundersökningar. Du kommer få jobba med HR-administration kring olika kollektivavtal; både mot tjänstemän och arbetare och i anslutning till rekryteringsprocesser skriver du annonser och administrerar inkomna ansökningar.
Din inställning är det viktigaste! Här efterfrågas en strukturerad och analytisk person som har ett genuint intresse för både siffror och HR-frågor. Du är servicemedveten med god förmåga att möta människor i olika situationer. Du trivs i en roll där du får ta egna initiativ samt hantera många komplexa arbetsuppgifter parallellt - här kommer din förmåga att skapa ordning och struktur väl till användning. Vi ser att du som söker har tidigare erfarenhet av löneadministration och har ett intresse av att bygga vidare dina kunskaper inom HR. Men det viktigaste av allt är att du har en vilja att lära dig och en stor nyfikenhet, det kommer att väga tungt i den här rekryteringsprocessen!

Publiceringsdatum
2018-05-09

Kravprofil för detta jobb
• Relevant eftergymnasial utbildning alternativt arbetslivserfarenhet som anses likvärdig
• Mycket god förståelse för lönehantering
• Goda kunskaper i Office-paketet med intresse för Excel
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande
• Erfarenhet av kollektivavtal mot både tjänstemän och kollektivarbetare
• Erfarenhet från bygg- och industribranschen

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, kontorstider med flexmöjligheter. Konsultuppdrag i ett år. Tillträde snarast möjligt.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Har du kompetenser inom lön och vill utöka dina kunskaper inom HR? Ramirent, som är ledande inom uthyrningslösningar av maskiner, är i behov av förstärkning i form av en HR- och lönekoordinator. Läs vidare för att ta reda på vad som gör den här tjänsten tillräckligt intressant att byta jobb för!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30044 i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-08
Ange följande referens när du ansöker: 30044
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinav 15, 8 tr

Jobbnummer
4134103

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: