HR- och lönekoordinator för kunds räkning!

Novare Interim & Recruitment AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Interim & Recruitment AB i Stockholm, Danderyd, Upplands Väsby, Södertälje, Uppsala eller i hela Sverige

With 170 locations, 15.000 customers and close to 1.300 occupational health care professionals, Avonova is the largest private provider of occupational health services in the Nordic region. We are a group of engaged team players in the health and compliance industry. In addition, we are driven to bring innovation to occupational health through a holistic 24-hour lifestyle perspective. Since January 2019, Avonova has been proudly owned by Norvestor, one of the largest private equity firms in the Nordic region. More at: https://www.avonova.com

Om rollen

I rollen som HR- och lönekoordinator ingår du i en ekonomifunktion och arbetar brett med HR administration samt koordinering i lönefrågor med ansvar för kontakt med outsourcad lönepart. Du samarbetar med såväl dina kollegor på ekonomiavdelningen som med HR Chef.

I dina arbetsuppgifter ingår:


* Personaladministration i HR system
* Förberedande löneadministration, underlag för lönehantering
* Kvalitet- och stickprovskontroller
* Ansvar för kontakt med extern löneleverantör och andra myndigheter.
* Förbereda statistik och rapporter
* Kontroll av löner, reseräkningar, tidrapporter
* Kontroll av kollektiv- samt tjänstemannalöner
* Support till chefer och anställda via telefon och mail
* Medverka i projekt inom lönehantering, så som lönerevision

Vem söker vi?

I den här rollen söker vi dig som har ett intresse för såväl HR- som lönearbete och med förmåga att självständigt hantera administrativa flöden men även medverka till förbättring och effektivisering av löneprocessen. Som person är du ansvarstagande, kvalitetsmedveten och strukturerad i ditt arbete. Du har en hjälpsam och prestigelös inställning, tycker om att samarbeta med såväl kollegor internt som externa parter.

Vi ser det som krav att du har:


* Genomförd utbildning inom HR eller lön (Yrkeshögskola, separata kurs eller likvärdigt)
* Tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med löneadministration, gärna i en större organisation
* Vana att arbeta i lönesystem och tidssystem
* Obehindrade kunskaper i Svenska och Engelska, både tal och skrift
* Goda kunskaper i Excel
* Fördel om man har erfarenhet av Sympa HR

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Anställningsform: Anställning hos vår kund. Tillsvidare, heltid
Placering: Stockholm

Jag är intresserad! Hur kommer jag till nästa steg? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2021-01-07

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Interim & Recruitment AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Interim & Recruitment AB (org.nr 556633-8017), http://https://novare.se/interim-and-recruitment/

Arbetsplats
Novare Interim & Recruitment

Jobbnummer
5512979

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Interim & Recruitment AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Interim & Recruitment AB: