HR- och löneadministratör för konsultuppdrag
KFX HR-partner Stockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Om tjänsten
Har du tidigare erfarenhet av lönehantering? Har du dessutom erfarenhet av HR-relaterade frågor? Se hit!
Just nu söker vi en person för ett kortare uppdrag som HR- och lönadministratör hos vår kund. Tjänsten är från 1 november 2017 till 15 januari 2018. Det primära fokus tjänsten har är lönekörning och tjänsten kommer sedan anpassas utifrån kandidat med riktning mot antingen ekonomi eller HR. Tveka alltså inte att skicka in din ansökan!
Om företaget
Vår kund är en stor och välkänd organisation med människan i fokus. Vår kund sitter i lokaler vid Mariatorget med ca 250 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Hos vår kund kommer du vara placerad mitt i verksamheten och vara en del av det löpande arbetet. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara löneköring för ca 150 anställda på timbasis i systemet Agresso. Utöver lönekörningen har du även arbetsuppgifter inom lönehanteringen som innebär:
• Administration av nyanställda, avslutade medarbetare samt administrerar uppdateringar för de anställda
• Förse controller med rapport över totalt arbetade timmar
• Förse ekonomiavdelningen med Collectumkontering
• Uppdatera semestersaldo
Inom HR har du följande arbetsuppgifter:
• Hantera anställningsavtal
• Chefsstöd till koordinatorer
• Utbilda teamleader i arbetsmiljö och säkerhet
• Hantering av incidentrapporter
Kvalifikationer
Krav för tjänsten är:
• Relevant utbildning inom ekonomi, administration eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med lönefrågor och löneadministration
• Erfarenhet av arbete inom säljorganisation och/eller arbete med timavlönade
• Erfarenhet av HR-frågor
• Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet. Det är starkt meriterande om du tidigare arbetat i Agresso
Vem är du vi söker?
För att lyckas i rollen är du en person som tycker om att arbeta med människor med varierande bakgrund och erfarenhet från arbetslivet. Du är en person som tar stort ansvar och arbetar självständigt i din roll. I och med att denna tjänst primärt har fokus på lönehantering tror vi att du är en person som tycker om att arbeta med siffror och är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vidare har du god förmåga att hantera konfidentiell information.
Övrigt
Detta är ett konsultuppdrag med start 1 november och pågår till 15 januari. Du kommer ha din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbeta ute hos vår kund.
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten? Vänligen kontakta ansvarig rekryterare Clara Backlund på 08-663 99 00.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillfälligt arbete, 11 dagar - 3 månader
Publiceringsdatum2017-10-11ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-31
Ange följande referens när du ansöker: 2901
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktClara Backlund
clara.backlund@kfx.seFöretagKFX HR-partner Stockholm AB
AdressKFX HR-partner Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm
KontorsadressSturegatan 38
Jobbnummer 3745134
Observera att sista ansökningsdag har passerat.