HR Konsulent
Arriva Skandinavien / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arriva Skandinavien i Malmö,
Halmstad,
Jönköping,
Ekerö,
Stockholm eller i
hela Sverige Arrivakoncernen har sitt säte i Sunderland, England och är med sina mer än 43 000 anställda etablerat i 12 länder i Europa. Arriva Skandinavien A/S har mer än 7 000 anställda i Danmark och Sverige. Arriva växer i Sverige. Vi har framgångsrikt vunnit ett flertal anbud och utökar vår kollektivtrafik på flera håll. Vi arbetar för ständig utveckling och förbättring av vår buss- och tåg- drift och engagerar oss i att vara ett säkert val för passagerna.
Arriva Skandinavien söker en vikarierande HR-konsulent till vårt huvudkontor i Kastrup.
Vad söker vi?
Vi söker en engagerad och erfaren HR konsulent som i en dynamisk och resultatorienterad verksamhet kommer att, tillsammans med övriga kollegor på HR avdelningen, serva organisationen och dess medarbetare med HR relaterade arbetsuppgifter. Du ska med din erfarenhet kunna ta till dig, förstå och genomdriva arbetsuppgifter utifrån Arrivas övergripande HR strategi.
Tjänsten är ett mammavikariat som sträcker sig t.o.m. januari 2011. Efter den perioden finns det chans till förlängning av vikariatet eller eventuellt tillsvidareanställning.
Vad ska du göra?
Som medarbetare på HR avdelningen kommer du bl.a. att ansvara för nyrekrytering, utbildning samt individuell & teamorienterad utveckling av våra medarbetare. Du har en mycket god förmåga att kommunicera både med våra interna kunder och medarbetare på alla nivåer inom koncernen liksom externt med leverantörer, intresseorganisationer och motsvarande.
Vi ser det som mycket vikigt att du har ett businessorienterat fokus. Vi ska leverera produkter och service som är attraktiva och på ett sätt som ger ett mervärde för vår slutkund. Du är van vid att driva och/eller medverka i projekt där många intressenter är involverade.
För att säkra bästa möjliga service har du och dina kollegor egna geografiska områden där var och en ansvarar för att ovanstående arbetsuppgifter utförs optimalt och att det ger ett värde för kunden. Utöver detta kommer du tillsammans med dina kollegor att delta i och ibland ansvara för koncerngemensamma HR projekt och arbetsuppgifter.
Du kommer att rapportera till Direktören för Corporate Affairs.
Vem är du?
Vi söker dig som är glad, driven och initiativrik och som samtidigt har en god struktur i det du gör och är noggrann. Du vill förstås komma i mål med dina arbetsuppgifter. Slutligen är du empatisk, kommunikativ, utåtriktad samt service & kundorienterad.
Vad är din bakgrund?
Du har förmodligen en PA-utbildning eller motsvarande och har 3-5 års praktisk erfarenhet av relevant HR arbete. Du kan tolka kollektivavtal och har arbetat med arbetsrättsliga frågeställningar. Engelska, som är vårt koncernspråk, behärskar du i tal och skrift och du har inga problem med att förstå danska.
Frågor och ansökan!
Har du några frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta Niklas Bergman HR konsulent, via mail,
niklas.bergman@arriva.dk . Vill du veta mer om vår verksamhet går du in på
www.arriva.dk eller
www.arriva.se. Din ansökan är du välkommen att skicka in via vår hemsida
www.arriva.se/Jobba hos oss senast den 12 februari 2010.
Publiceringsdatum2010-01-24Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Mammavikariat med möjlighet till tillsvidareanställning.
ErsättningFast lön
Så ansöker duPlacering är Kastrup, Köpenhamn. Ansök via
www.arriva.se/Jobba hos oss.
KontaktNiklas Bergman, Personalkonsulent,
niklas.bergman@arriva.dkFöretagARRIVA SKANDINAVIEN
AdressARRIVA SKANDINAVIEN
Strömgatan 3
21225 Malmö
Jobbnummer 572229
Observera att sista ansökningsdag har passerat.