HR generalist
Länsstyrelsen i Kronobergs län / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Kronobergs län i Växjö Länsstyrelsen i Kronobergs län är en av 340 statliga myndigheter. Vi är direkt underställda regeringen och arbetar med många olika uppgifter inom natur och miljö, landsbygd och samhällsutveckling. Vi samverkar med statliga myndigheter, region, kommuner, näringsliv och organisationer i länet och verkar för att nationella mål får genomslag regionalt. Vi arbetar med hållbar utveckling i ett Kronoberg för alla.Länsstyrelsen leds av landshövdingen som är myndigheschef. Vi är ca 200 medarbetare inom olika verksamhetsområden, där vi på olika sätt är samhällsbyggare, kunskapsförmedlare och rättsgaranter. För oss är det viktigt att statens värdegrund och vår vision om att vara ett föredöme är levande och tar oss framåt i vårt sätt att tänka och agera. Vägen till visionen går genom våra fyra strategier; Bygga en modern mänsklig myndighet...Med fokus på dem vi är till för...Genom ett tvärsektoriellt arbetssätt...Tillsammans med andra.
Vill du vara en del av vårt team på HR funktionen? Vi utökar nu med en HR resurs.
HR funktionen är en av fyra funktioner inom Länsstyrelsens stabsenhet och uppdraget är bland annat att coacha och stödja ledning och chefer både operativt och strategiskt inom HR. Vi tar bland annat fram metoder och rutiner som ett stöd för cheferna när de leder sin verksamhet mot övergripande mål. HR processerna ska vara tydliga och transparanta för att ge ett effektivt och värdeskapande stöd till verksamheterna.
Publiceringsdatum2020-03-03ArbetsuppgifterHR funktionen är ett stöd i verksamheten i strategiska, operativa och administrativa frågor. Du kommer att få arbeta med flertalet frågor inom HR området, såsom rekrytering, kompetensförsörjning, arbetsmiljö, attraktiv arbetsgivare, arbetsrättsliga lagar och avtalstolkningar med mera, samt uppföljning inom samtliga områden.
Du kommer att arbeta nära våra chefer och fackliga ombud.
Din uppgift blir också att arbeta med de administrativa uppgifter som finns på en HR funktion.
KvalifikationerVi söker dig som har examen på högskolenivå med inriktning mot personal och arbetslivsfrågor eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter gärna inom offentlig verksamhet.
Du är:
• kommunikativ, lyhörd och prestigelös
• en person som kan arbeta självständigt och strukturerat
• en stabil och mogen som person, bra på att leda dig själv
• förtroendeingivande, ha mycket god förmåga att samarbeta samt ha lätt för att skapa och utveckla goda relationer.
• helhetsorienterad
• van att använda digitala verktyg
Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet för uppgiften.
ÖVRIGT
Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning vid en tillsvidaretjänst.
Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd innan tillsättning.
Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län.
Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLänsstyrelsen i Kronobergs län
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "112-1383-2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Länsstyrelsen i Kronobergs län (org.nr 202100-2296),
http://www.lansstyrelsen.se/kronoberg Jobbnummer 5130015
Observera att sista ansökningsdag har passerat.