Hr Business Partner Till Svenska Mässan

Jerrie AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Svenska Mässan är idag en av Nordens effektivaste mötesplatser.
Varje år kommer drygt en miljon besökare till Svenska Mässan för att delta i ett 30-tal mässor samt 100-tals små och stora konferenser och kongresser. Svenska Mässan äger och driver också Gothia Towers, ett av Nordens största hotell, samt en av Sveriges största restaurangverksamheter med bl a välrenommerade Heaven 23 och italienska Incontro. Svenska Mässan har tillsammans med dotterbolag cirka 600 anställda, en omsättning på 800 Mkr och generar årligen drygt 2 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg.
Läs mer på www.svenskamassan.se

I rollen som HR Business Partner ingår du i HR-gruppen om fyra personer där du blir delaktig i att driva det operativa och strategiska personalarbetet vidare. Du rapporterar till Svenska Mässans HR chef. Som HR Business Partner ansvarar du för taktisk och operativ implementering av koncernens strategiska HR processer i samråd med linjechefer och fackliga aktörer. Du agerar som verksamhetspartner för cheferna i organisationen och guidar och vägleder i enlighet med koncernens policys.

Du har huvudansvaret för processer som kompetensutveckling, belöning, förmåner, kultur och personalvård, medarbetarenkät, personalhandbok och anställningsvillkor samt facklig samverkan inom ditt verksamhetsområde. Dessa processer ansvarar du för att i samklang med verksamhetens mål och processer upprätta, utveckla och förvalta. För dessa processer innehar du också ansvar för uppföljning av budget.

Dina dagliga arbetsuppgifter pendlar mellan operativt och administrativt främst inom rekrytering, vägledning av chefer, arbetsrättsliga frågeställningar, avtalstolkningar och introduktioner, men även lönerevision och personal- och förmånsadministration samt avgångsintervjuer.

Du kommer proaktivt guida, stötta, vägleda och utmana organisationens chefer och medarbetare. Genom din kompetens och professionalitet coachar du organisationens ledare på basis av koncernens värdskap och ledarskap.
Du driver implementering av HR processer och säkerställer genom din taktiska och kommunikativa förmåga att linjen tar ägarskap och exekverar i enlighet med processerna. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp.

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR/personalområdet. Du har flerårig erfarenhet av att driva strategiska och operativa HR-processer, helst i större tjänsteföretag, eller inom hotell och mötesintensiv verksamhet. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du har stor erfarenhet av förändringsarbete och ett stort intresse för människor och service. Som person är du målinriktad och ser tydliga kopplingar mellan den strategiska och operativa affären och HR-frågorna. Du är strukturerad, har en hög integritet, skapar förtroende och gillar att arbeta mot klara deadlines.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via www.jerrie.se senast 9 december. Skicka gärna din ansökan snarast för vi gör urval och intervjuer löpande. Om du har frågor, ring Mia Roos-Jonsson 0723-28 22 53.

Publiceringsdatum
2012-11-27

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Vänligen sök tjänsten på www.jerrie.se
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
JERRIE AB

Adress
JERRIE AB
ODINSGATAN 9 VÅN 4
41103 GÖTEBORG

Kontorsadress
ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Jobbnummer
1402784

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: