HR Business Partner till Brödernas

Hero AB / Administratörsjobb / Stockholm
2021-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Business Partner till Brödernas" (publicerad 2021-12-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-12-06

Företaget
Brödernas drivs med framgång i Stockholm och i många andra svenska städer. Brödernas expanderar i en rasande takt med visionen att bli känt även utanför den svenska gränsen. Deras ambition är att de ska associeras med riktigt goda hamburgare. Restaurangbröderna Jonas och Joakim har drivit och ägt restauranger i över ett decennium. Verksamheter har drivits både i Stockholm, Visby, Örebro och i Lofsdalen. Brödernas succé och popularitet visar att Brödernas koncept är värt att satsa på, och därför påbörjade Jonas och Joakim sökandet efter rätt partners att tillsammans driva vidare kedjans expansion. I januari 2019 blev det klart att bröderna tar in nya bröder! Entreprenörerna Monir Kalgoum samt välkände svenska NHL proffset Mika Zibanejad (New York Rangers) blev därmed en del av koncernen.

Läs mer om bolaget på https://www.brodernas.se

Om tjänsten
Som HR Business Partner kommer du att arbeta tillsammans med HR director i HR-arbetet, framförallt i frågor gällande arbetsrätt och arbetsmiljö. Vidare i rollen som HR Business Partner arbetar du konsultativt och affärsinriktat med att stötta chefer i frågor och utmaningar inom hela HR-området i syfte att stärka och utveckla deras ledarskap. Du kommer att delta i förbättringsarbetet kopplat till processer och verktyg inom ditt område samt även vara med att utarbeta strukturer och rutiner i ditt dagliga arbete. Du kommer att tillhöra HR avdelningen och rapportera till HR Director.

I rollen kommer du arbeta med:

• Arbetsrätt och arbetsmiljö.
• Coacha och guida kollegor samt chefer inom arbetsrätt och arbetsmiljö.
• Vara ett övergripande stöd till chefer i verksamheten gällande HR-frågor.
• Utveckla, implementera och följa upp övergripande centrala HR-processer.
• Följa upp HR-processer.
• Säkerställa högt medarbetarengagemang tillsammans med chefer.

Vi söker dig

Som har en god förmåga att strukturera, effektivisera och driva ditt arbete framåt. För att trivas i denna roll tycker du om att arbeta i ett högt tempo och är van att arbeta självständigt. Vidare har du lätt att utrycka och formulera dig på ett enkelt, tydligt och pedagogiskt sätt. Brödernas lägger stor vikt vid personlig lämplighet och de tror att du är en person som är duktig på att kommunicera och förmedla information på ett enkelt och pedagogiskt vis.

För att trivas i denna roll är du prestigelös, förtroendeingivande, strukturerad och har ett starkt driv. Du jobbar effektivt, är engagerad och positiv. För att bli framgångsrik i denna roll är det viktigt att du visar en god affärsmässig förståelse, noggrannhet och har drivkraften att leverera i tid. Du är van vid ett självständigt arbetssätt och trivs med att vara stöd och bollplank till våra chefer.

Kvalifikationer
• Utbildning inom HR, Personalvetenskap eller motsvarande.
• Talar och skriver flytande på svenska och engelska.
• Grundkunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö.
• Har erfarenhet från restaurangbranschen eller retail.
• Är kommunikativ och coachande i ditt arbetssätt.

Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat affärsnära i en förändringsintensiv verksamhet, har deltagit vid fackliga förhandlingar, är van vid att ge snabb service och växla mellan att vara både operativ samt strategisk.

Arbetstider, tillträde och omfattning:

Arbetstiden är på heltid, måndag till fredag med en del flexibilitet. Brödernas kontor ligger på Östermalm i Stockholm. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt av Brödernas.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Elida Rhodin på elida.rhodin@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hero AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Elida Rhodin
elida.rhodin@hero.se

Jobbnummer
6151557

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: