HR Business Partner

Kandidathuset AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kandidathuset AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Weber är ett varumärke som i Sverige marknadsförs av Saint-Gobain Byggprodukter AB. Weber, Saint-Gobain Byggprodukter AB utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och system för bygg och anläggning inom områdena mur och puts, golvavjämning, betong, plattsättning/tätskikt samt Leca® lättklinker, -lättklinkerblock, -husgrunder och -element.

Weber, Saint-Gobain Byggprodukter AB har en marknadsledande ställning inom mineralbaserade byggprodukter på den svenska marknaden. Företaget ingår i den franska Saint-Gobain-koncernen.

I Sverige bidrar knappt 300 anställda till en omsättning på 1,3 miljarder SEK.

Läs gärna mer på www.weber.se.

Rollbeskrivning

Rollen som HR Business Partner är en generalistroll och du förväntas arbeta affärs- och verksamhetsorienterat. Det innebär att du ska stötta chefer - samt själv agera operativt - inom de expertområden som HR funktionen representerar.

Några av de fokuserade arbetsområdena för 2012 är bl.a. att utveckla och implementera ett nytt chefsutvecklingsprogram, byta HR System och uppbyggnad och vidareutveckling av chefsportal.

Arbetet innebär ett brett område som inkluderar att:

• operativt koordinera lönerevisioner för tjänstemän och kollektivpersonal. Kollektivavtalsområden Union/If Metall och BÄF (Sv. Näringsliv).

• genomföra rekryteringar.

• avtalsadministration.

• driva medarbetarundersökning.

• koordinera Annual Appraisals/planeringssamtal.

• vara drivande i frågor som rör företagshälsovårdsavtal.

• arbeta med kompetensutveckling.

• genomföra fackliga förhandlingar och vara arbetsrättsligt stöd.

Önskvärd profil

För att lyckas i rollen är det viktigt med ett genuint intresse av människor och ett förtroendeingivande sätt. Rätt person är prestigelös, ödmjuk och har god förmåga att arbeta med andra. Viktigt för att lyckas är att du är initiativrik och trivs med att arbeta "hands on".

Lämplig kandidat har utbildning på eftergymnasial nivå med lämplig inriktning (HRM/PAO/PA) och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat operativt HR-arbete. 

Specifika kunskapskrav:

• Vana av att arbeta kommunikativt i en internationell miljö och på olika
organisationsnivåer.

• EQ (förståelse för rollspel och samverkan).

• Bred kunskap om ansvarsområdena inom HR området.

• Muntlig och skriftlig kommunikation.

• Läsa, skriva och tolka formella texter/avtal etc.

• Engelska i tal och skrift på professionell nivå.

Publiceringsdatum
2012-04-30

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mats Johansson, 08-410 300 22

Företag
Kandidathuset AB

Adress
Kandidathuset AB
Sveavägen 76
11359 Stockholm

Jobbnummer
1229022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kandidathuset AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kandidathuset AB: