HR Business Partner

Mercuri Urval AB / Administratörsjobb / Tranemo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tranemo, Svenljunga, Gislaved, Gnosjö, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mercuri Urval AB i Tranemo, Jönköping, Varberg, Falkenberg, Göteborg eller i hela Sverige

Nexans tryggar tillgången på energi genom sitt stora och varierade utbud av kablar och kabellösningar som förbättrar våra kunders verksamhet och resultat världen över. Med en industriell närvaro i över 40 länder och försäljningskontor över hela världen har Nexans närmare 26 000 anställda och en omsättning på cirka 6,4 miljarder euro. I Sverige har Nexans drygt 500 anställda. Företaget finns i Grimsås i Tranemo kommun.

HR Business Partner

HR-arbetet inom produktion och supply chain

Till vår personalavdelning söker vi en HR Business Partner med ansvar för HR-arbetet inom produktion och supply chain. ?

I rollen som HR Business Partner ingår du i företagets produktionsledning, rapporterar till Nexans Swedens personalchef och jobbar i nära samarbete med personalavdelningens medarbetare, särskilt med Business Partner för våra affärsområden och stödfunktioner.

Som HR Business Partner är ditt ansvar att ge stöd till chefer i strategiska och operativa HR-frågor samt att följa upp att processer, policyer och riktlinjer implementeras och efterlevs.

Det innebär bland annat att:

• stötta cheferna med rekrytering, löne- och villkorsfrågor, rehabilitering, performance management
• vara en nyckelperson i förändringsarbetet och utveckling av organisationen och implementering av gemensamma processer och strukturer
• säkerhetsställa att organisationen har de kompetenser och talanger som möjliggör företagets framgång på kort och lång sikt
• driva förhandlingar och tillämpningar av avtal, lagar och föreskrifter inom Teknikavtalet
• arbeta aktivt med lokala fackliga relationer
• vara samtalspartner för chefer och medarbetare i HR-relaterade frågor
• arbeta med personaladministration

Vi tillhör Teknikarbetsgivarna och våra avtalspartner är IF Metall, Unionen och Ledarna.

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av brett HR-arbete och av att arbeta konsultativt med arbetsgivarfrågor. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande samt minst fem års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete inom industrin. För att trivas hos oss tror vi att du som person är proaktiv, initiativrik och drivande. Du är lyhörd och en kommunikativ lagspelare. Du tycker om att jobba i internationell miljö men samtidigt med stark lokal närvaro i bygden.

Kvalifikationer i övrigt som vi önskar att du har:
• god förmåga att i förhandlingssituationer finna lösningar inom beslutade ramar
• kunskap och erfarenhet av kompetensutveckling
• pedagogiskt och kommunikativt arbetssätt
• förmåga att hantera många arbetsuppgifter utan att förlora det övergripande perspektivet
• lyhörd, professionell, god samarbetsförmåga
• kunna kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och vårt koncernspråk engelska

Vi erbjuder dig ett uppdrag i ett välkänt och framgångsrikt företag där anställda trivs.

Välkommen med din ansökan på www.mercuriurval.se (ref.nr. SE-11371). Urvalsarbetet sker löpande. Eventuella frågor besvaras av Leif Andersson på 035-135537.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-10-06

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-23
Ange följande referens när du ansöker: SE-11402

Företag
Mercuri Urval AB

Adress
Mercuri Urval AB
Götgatan 11
41105 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-3335200

Jobbnummer
3090622

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mercuri Urval AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mercuri Urval AB: