HR Business Partner
Mercuri Urval AB / Administratörsjobb / Tranemo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Tranemo,
Svenljunga,
Gislaved,
Gnosjö,
Ulricehamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mercuri Urval AB i Tranemo,
Jönköping,
Varberg,
Falkenberg,
Göteborg eller i
hela Sverige Nexans tryggar tillgången på energi genom sitt stora och varierade utbud av kablar och kabellösningar som förbättrar våra kunders verksamhet och resultat världen över. Med en industriell närvaro i över 40 länder och försäljningskontor över hela världen har Nexans närmare 26 000 anställda och en omsättning på cirka 6,4 miljarder euro. I Sverige har Nexans drygt 500 anställda. Företaget finns i Grimsås i Tranemo kommun.
HR Business Partner
HR-arbetet inom produktion och supply chain
Till vår personalavdelning söker vi en HR Business Partner med ansvar för HR-arbetet inom produktion och supply chain. ?
I rollen som HR Business Partner ingår du i företagets produktionsledning, rapporterar till Nexans Swedens personalchef och jobbar i nära samarbete med personalavdelningens medarbetare, särskilt med Business Partner för våra affärsområden och stödfunktioner.
Som HR Business Partner är ditt ansvar att ge stöd till chefer i strategiska och operativa HR-frågor samt att följa upp att processer, policyer och riktlinjer implementeras och efterlevs.
Det innebär bland annat att:
• stötta cheferna med rekrytering, löne- och villkorsfrågor, rehabilitering, performance management
• vara en nyckelperson i förändringsarbetet och utveckling av organisationen och implementering av gemensamma processer och strukturer
• säkerhetsställa att organisationen har de kompetenser och talanger som möjliggör företagets framgång på kort och lång sikt
• driva förhandlingar och tillämpningar av avtal, lagar och föreskrifter inom Teknikavtalet
• arbeta aktivt med lokala fackliga relationer
• vara samtalspartner för chefer och medarbetare i HR-relaterade frågor
• arbeta med personaladministration
Vi tillhör Teknikarbetsgivarna och våra avtalspartner är IF Metall, Unionen och Ledarna.
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av brett HR-arbete och av att arbeta konsultativt med arbetsgivarfrågor. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande samt minst fem års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete inom industrin. För att trivas hos oss tror vi att du som person är proaktiv, initiativrik och drivande. Du är lyhörd och en kommunikativ lagspelare. Du tycker om att jobba i internationell miljö men samtidigt med stark lokal närvaro i bygden.
Kvalifikationer i övrigt som vi önskar att du har:
• god förmåga att i förhandlingssituationer finna lösningar inom beslutade ramar
• kunskap och erfarenhet av kompetensutveckling
• pedagogiskt och kommunikativt arbetssätt
• förmåga att hantera många arbetsuppgifter utan att förlora det övergripande perspektivet
• lyhörd, professionell, god samarbetsförmåga
• kunna kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och vårt koncernspråk engelska
Vi erbjuder dig ett uppdrag i ett välkänt och framgångsrikt företag där anställda trivs.
Välkommen med din ansökan på
www.mercuriurval.se (ref.nr. SE-11371). Urvalsarbetet sker löpande. Eventuella frågor besvaras av Leif Andersson på 035-135537.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-10-06ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-23
Ange följande referens när du ansöker: SE-11402
FöretagMercuri Urval AB
AdressMercuri Urval AB
Götgatan 11
41105 Göteborg
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-3335200
Jobbnummer 3090622
Observera att sista ansökningsdag har passerat.