HR Administratör
Xylem / Administratörsjobb / Emmaboda
2017-11-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Administratör" (publicerad 2018-06-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Emmaboda,
Lessebo,
Nybro,
Tingsryd,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xylem i Emmaboda,
Nybro,
Malmö,
Norrköping,
Göteborg eller i
hela Sverige På Xylem arbetar 16 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt - hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvarumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder, på 6 kontinenter. Xylem hade 2015 en omsättning på 3,7 miljarder dollar.
HR Administratör
Arbetsbeskrivning HR Shared Service Center arbetar med daglig HR-support till samtliga avdelningar i Sverige. Vi är idag två personer och behöver förstärka avdelningen med ytterligare en person under 1 år. Hela HR-avdelningen i Emmaboda består av totalt 14 personer.
Dina arbetsuppgifter är i huvudsak administrera utbildningar/kurser, introducera nya medarbetare, uppdatera system, skriva kontrakt och andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Vidare ingår det att sammanställa och färdigställa underlag, analysera rapporter samt förmedla uppföljning kring timmar, kostnader och sjukfrånvaro/frånvaro. Tjänsten innebär ett nära samarbete med HR Business Partners och chefer i olika frågor. Du kommer att ha många interna kontaktytor, vilket ställer krav på att du både är kommunikativ och serviceorienterad.
Bakgrund
Vi söker dig med minst gymnasieutbildning med relevant yrkeserfarenhet. Det är ett krav att du har administrativa färdigheter och mycket goda kunskaper i Office-paketet, med stor vikt på Excel. Tjänsten kräver även goda kunskaper i
engelska, både i tal och i skrift.
Publiceringsdatum2017-11-07Dina personliga egenskaperSom person känner du igen dig i våra kärnkompetenser - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. Kommunikation till alla nivåer, inom och utanför, företaget är helt naturligt för dig.
Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper eftersom vi ser det som en viktig del i vår framgång. Vi söker dig som är serviceinriktad, har kommunikativ förmåga, strukturerad, drivande och arbetar självständigt genom att ta ansvar och egna initiativ. Du är noggrann och har hög integritet, du förstår vikten av att hantera konfidentiella och personliga uppgifter på ett professionellt sätt.
AnställningsvillkorTjänsten avser en visstidsanställning på 12 månader med chans till förlängning.
Ansök till denna tjänst genom intranätet eller careers.xyleminc.com > Search Openings > välj Sweden. Har du frågor är du välkommen att kontakta Anna Elm, HR, 0471-24 71 34 eller Robert Arvefalk, Learning & Development Manager 0471-24 74 83
Välkommen in med din ansökan, dock senast 2017- 12-03. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt webbverktyg. Representant för Unionen är Kenneth Philipsson, Representant för Akademikerna är Johan Friis, 0471-24 70 00.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-28
Ange följande referens när du ansöker: 9311BR
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktXylem Inc francisco.leal@Xyleminc.com
FöretagXylem
AdressXylem
36180
36180 0862
Kontorsadress36180 Emmaboda
Jobbnummer 3789200
Observera att sista ansökningsdag har passerat.