HR - Partner
Bergendahl Gruppen AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bergendahl Gruppen AB i Stockholm,
Botkyrka,
Uppsala,
Jönköping,
Hässleholm eller i
hela Sverige BergendahlsGruppen AB är ett detaljhandelsföretag inom dagligvarubranschen med säte i Hässleholm. Företaget bedriver parti- och detaljhandel, dels genom egna dotterbolag som City Gross och dels genom samverkan med köpmannaägda butiker. Butiker och grossist bildar tillsammans BergendahlsGruppen AB, ett dotterbolag till Bergendahl & Son AB i en familjeägd koncern.
BergendahlsGruppen AB är inne i ett expansivt skede med många intressanta framtids- planer och behöver nu förstärka organisationen med två kompetenta och erfarna HR-partners som kan vara med att utveckla företagets HR-funktion.
Vi söker en HR-partner med ansvar för personalfrågor gentemot våra butiker i regionerna Syd och Syd/Öst, med placering i Hässleholm, respektive en HR-partner med ansvar för personalfrågor gentemot våra butiker i regionerna Norr och Mitt/Väst, med lämplig placering inom ansvarsområdet.
Publiceringsdatum2009-10-02ArbetsuppgifterSom HR-partner skall du aktivt delta i arbetet att utveckla BergendahlsGruppen till att bli Sveriges populäraste detaljhandelsföretag. Arbetet innebär att stärka vårt varumärke och vår företagskultur, där du i nära samarbete med verksamheten skall driva ett aktivt och affärsinriktat HR-arbete tillsammans med driftschefer och butikschefer.
Du svarar självständigt för att stödja cheferna i frågor som berör rekryteringar, bemanningsplanering, utvecklingsfrågor, arbetsmiljö, arbetsrätt, coachning av ledare samt många andra HR-frågor som drivs inom ditt ansvarsområde. Gemensamt med övriga inom HR-organisationen genomför och följer du upp medarbetar- och ledarskapsundersökningar. Du kommer även att delta i olika projekt och aktiviteter, med syfte att utveckla företaget inom HR-området. Tjänsten innebär ett stort antal resdagar, då jobbet förutsätter att du som HR-partner regelbundet besöker butikerna inom ditt ansvarsområde.
BakgrundDu bör ha relevant utbildning på högskole- eller universitetsnivå och ha minst tre års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete från liknande miljöer, gärna från dagligvarubranschen. Grundläggande insikt i lagar och avtalsfrågor samt förhandlingserfarenhet med fackliga parter är en förutsättning. Om du har arbetat med HR-system och/eller har erfarenhet av projektledning är det meriterande.
För att lyckas i rollen bör du vara prestigelös och förtroendeskapande med integritet och gott omdöme. Du är lyhörd och flexibel för verksamhetens behov samt ärlig och rak i din kommunikation. Vidare är du självgående med bra driv och hög ansvarskänsla. Det är viktigt att du trivs att arbeta i en föränderlig miljö.
Din ansökan
Om Du är intresserad och vill veta mer, vänligen kontakta Magnus Kullman, HR-chef, på tfn 070-544 81 64 alt. Ronny Sjöstedt, HR-ansvarig Detaljhandel, på tfn 073-620 81 15 (ej nåbar under v 40). Vi tillämpar löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt. Vänligen ange i ansökan vilken tjänst du söker. Välkommen med din ansökan senast den 14 oktober 2009.
KörkortskravB
Tillgång till egen bil
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-10-14
Du ansöker om tjänsten på
www.bergendahlsgruppen.se - lediga tjänster - HR partner
KontaktMagnus Kullman, HR Chef, 070-544 81 64
FöretagBergendahl Gruppen AB
AdressBergendahl Gruppen AB
Box 14
28121 HÄSSLEHOLM
KontorsadressIndustrigatan 22
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0451-480 00
Jobbnummer 515629
Observera att sista ansökningsdag har passerat.