Hjälpsam administrativ assistent till offentlig verksamhet

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Just nu söker vi på Perido en administrativ assistent/registrator till ett uppdrag hos vår kund, en expansiv aktör inom offentlig sektor med placering i sydost om centrala Stockholm. Organisationens ambitioner är att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Som administrativ assistent arbetar du bland annat med: posthantering, diarieföring av inkomna handlingar och utskick av postlista. Du hjälper även till med bokning av konferenser, middagar, möten och lokaler, samordningsuppdrag med mera.

Vi tror att du som lockas av det är uppdraget har tidigare erfarenhet av en liknande roll, kanske inom offentlig verksamhet. Med en positiv inställning gillar du att ge service till såväl internt som externt. Ditt arbetssätt karaktäriseras av effektivitet, ansvarstagande och noggrannhet och du trivs när tempot är högt. Som administrativ assistent/registrator får du även användning för din analytiska och organisationsförmåga när du självständigt prioriterar och hanterar dina arbetsuppgifter. Här får du möjlighet att använda och fördjupa dina kunskaper hos en spännande aktör med en viktig funktion i samhället.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2018-02-06

Kravprofil för detta jobb
• Minst gymnasial utbildning
• Minst något års erfarenhet av liknande administrativt arbete
• Goda IT-kunskaper
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet av registratur- och arkivfrågor
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Administrativt eller registratorsarbete inom offentlig verksamhet
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Kunskaper av ärendehanteringssystemet Platina

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med god chans till förlängning. Tillträde omgående.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Är du en positiv och ordningsam person som gärna jobbar med administration och registrering? Trivs du bäst i en betydelsefull roll fylld av kommunikation och ansvar? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 16460DP i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-08
Ange följande referens när du ansöker: 16460DP
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinav 15, 8 tr

Jobbnummer
3948889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: