Hjälpmedelschef
Kristianstads kommun / Sjukvårdschefsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
Omsorgsförvaltningen söker hjälpmedelschef till enheten Hjälpmedelscentrum Östra Skåne.
Hjälpmedelscentrum Östra Skåne (HÖS) sköter hjälpmedelsförsörjningen för kommunerna Bromölla, Hässleholm, Hörby, Kristianstad, Osby, Simrishamn, Sjöbo, Skurup, Tomelilla, Ystad, Östra Göinge. Dessa kommuner har gått samman i en gemensam nämnd som organiseras under omsorgsförvaltningen. I uppdraget ingår bland annat konsultation, logistik, teknisk service och recirkulation av hjälpmedel och att stödja en samordning mellan de elva kommunerna.
HÖS är en växande verksamhet i ständig utveckling. Nyligen har lokalerna byggts ut och all verksamhet ryms numera under samma tak. Arbetet med om- och tillbyggnad kommer att fortsätta 2020. Mycket fokus har lagts på kvalitetsarbetet och verksamheten har ett integrerat ledningssystem för kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Hjälpmedelschefen är ansvarig för verksamheten som är indelad i fyra enheter; administration, konsulenter/tekniker, förråd/rekonditionering och uteservice/hemtransport. En enhetschef kommer att ansvara för de två sistnämnda enheterna.
När nu vår nuvarande hjälpmedelschef går vidare till nytt spännande uppdrag inom vår organisation söker vi dig som vill vara med oss på den framtida resan!
Vi erbjuder våra ledare varierande interna utbildningspaket och nätverksträffar som syftar till att uppnå arbetsglädje och livslångt lärande. Organisationen välkomnar och stöttar kreativa och innovativa ledare. Centrala HR-, Ekonomi, IT- och bemanningsfunktionen utgör ett stöd till dig som chef i det dagliga arbetet. I befattningen ingår personal och budget ansvar.
Arbetsuppgifter
Som hjälpmedelschef har du ett strategiskt övergripande ansvar för verksamheten och ansvar för utvecklingsarbetet. Du initierar och genomför insatser och aktiviteter som bidrar till att Hjälpmedelscentrum Östra Skånes verksamhet uppnår god kvalitet och uppfattas som en attraktiv arbetsgivare samt skapar förutsättningar för en hälsofrämjande arbetsplats. Ett kontinuerligt utvecklingsarbete med kunderna i fokus och en god arbetsmiljö för våra medarbetare.
Du har personal- och arbetsmiljöansvar för 15 medarbetare varav en är enhetschef med ansvarar för verksamheterna förråd/rekond/transport/uteservice/hemtransport. Till sin hjälp har denna enhetschef två arbetsledare som ansvarar för det dagliga operativa arbetet. Enhetschefstjänsten är en nyinrättad ännu ej tillsatt tjänst. Rekryteringen kommer vara klar vid denna tjänstens tillträde och ditt uppdrag blir implementering av den nya chefsnivån.
Du ingår i omsorgsförvaltningens ledningsgrupp och tar aktiv del i omsorgsförvaltningens ledningsarbete. Vidare är du föredragande i Östra Skånes hjälpmedelsnämnd samt sammankallande och leder Hjälpmedelscentrum Östra Skånes ledningsgrupp.
Publiceringsdatum2019-10-25KvalifikationerVi söker dig med högskoleutbildning som svarar mot ansvarsområdet och gärna ledarskapsutbildning. Vi vill att du har dokumenterad chefserfarenhet med verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar samt erfarenhet av att organisera och leda förändringsprocesser utifrån verksamhetsövergripande mål. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i ledande befattning i politiskt styrd organisation liksom av arbete med medicintekniska hjälpmedel. Du har god datorvana och är en van användare av Officepaketet. B-körkort är ett krav.
Som person har du god självkännedom och iakttagelseförmåga. Rollen kräver att du är utvecklingsinriktad och har organisatorisk förmåga, att du är positiv till förändring, känner tillit, har mod och kan skapa förutsättningar för verksamhetsutveckling. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och klarar av att agera i offentliga sammanhang. Vidare har du handlingsförmåga samt analytisk förmåga. Ett ledarskap präglat av målmedvetenhet, intresse, engagemang och glädje samt mod.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse.
Placering är i Kristianstad.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Gärdebring, förvaltningschef på telefon 044-13 68 01.
Sista ansökningsdag är 2019-11-10.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OMS-2019/717".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 4882365
Observera att sista ansökningsdag har passerat.