Hissamordnare

Stockholms Stad:Fastighetsavdelningen / Elkraftsjobb / Stockholm
2015-04-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Hissamordnare" (publicerad 2015-05-25) ⬅️


Visa alla elkraftsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Fastighetsavdelningen i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg, partihandelsområden och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Bredden i vårt fastighetsbestånd, där varje kund har sina specifika behov, utmanar chefer och medarbetare till nytänkande och kreativitet och till att vara öppna för ständig förnyelse och utveckling. Vår gemensamma strävan är att skapa värden och attraktiva miljöer som lämnar positiva avtryck - och som bidrar till ett jämlikt och hållbart Stockholm. Fastighetskontoret har en årlig omsättning på ca 1,3 miljarder kronor. Fastighetskontoret har cirka 150 medarbetare och verksamheten är organiserad i en Kommunikationsstab och fyra avdelningar. Kontoret är centralt beläget på Hantverkargatan, endast tio minuters promenad från Centralstationen.
Fastighetsavdelningen
Avdelningen ansvarar för förvaltningen av fastighetsnämndens fastigheter och byggnader, förvaltar inhyrda lokaler för särskilt boende, förskolor, skolor m.m. Avdelningen består av: Kundförvaltning, teknik¬förvaltning och drift. Som stödjande funktioner ingår facility management (FM) och fastighets-administration i organisationen.

Teknikförvaltningen ansvarar för den tekniska förvaltningen av fastighetskontorets fastigheter och lokaler. Enheten ansvarar dessutom för både den kortsiktiga och långsiktiga underhålls- och investerings¬planeringen. Vidare tillhandahåller enheten teknisk kompetens, utvecklar och förvaltar kontorets tekniska riktlinjer och är stödjande och kravställande i investerings- och underhållsprojekt.

Enheten söker nu en hissamordnare.

1 plats(er).

Publiceringsdatum
2015-04-23

Arbetsuppgifter
Som hissamordnare kommer du att skapa och förvalta riktlinjer för hissar och lyftanordningar. Du kommer med din specialistkompetens att stödja projektorganisationen vid ombyggnads-, nybyggnads- och underhållsprojekt. I rollen ingår även att ge stöd till hyresgäster, entreprenörer och andra. I ett nära samarbete med teknikförvaltare kommer du att arbeta i frågor kring underhålls- och investeringsplanering. Vidare kommer du att ansvara för revisionsbesiktningar, bevaka att lagar och förordningar inom området uppfylls, delta i upphandlingar kring hissar, hålla interna utbildningsinsatser samt delta i visst arbete kring intresse- och branschorganisationer. Viss hantering av besiktningsdokument från andra teknikslag kan också förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig med för tjänsten relevant gymnasieutbildning samt relevanta behörigheter inom hiss.

Vi vill att du som söker har:
• flerårig erfarenhet av arbete med hissar, på service eller montagesidan
• ha arbetat i beställarroll eller i planerande konsult- eller utförarroll. Arbetet kan ha varit i bygg- drift eller förvaltningsskede
• kunskap om lagstiftning i hissfrågor
• kunskaper i LCC/LCA
• kunskap om byggnadsteknik
• intresse och kunskap hantera information på ett sytematiskt sätt

Det är meriterande om du har erfarenhet av besiktningsarbete, LOU (lagen om offentlig upphandling) samt har arbetat med informationshanteringssystem för fastigheter, besiktningar och underhåll.

Rollen kräver en utåtriktad personlighet som kan möta alla typer av människor och förklara detaljer satta i ett större sammanhang. Du måste kunna planera och genomföra arbetet självständigt.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidareanställning.
Arbetstid: Dagtid.

Fastighetskontoret har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Robert Tjulin,08 508 270 34

Javier Martinez, SACO, 08 508 269 04 (facklig)
Susann Holm, Vision, 08 508 269 71 (facklig)
Karin Wrannvik, Ledarna, 076 129 07 50 (facklig)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-14
Ansökan skickas till:
Fastighetsavdelningen
Ange följande referens när du ansöker: A32441
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Robert Tjulin

Företag
Stockholms Stad:Fastighetsavdelningen

Adress
Stockholms Stad:Fastighetsavdelningen
Box 8312
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2263269

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Fastighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Fastighetsavdelningen: