Helpdesktekniker/Supporttekniker
Konica Minolta Business Solutions Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konica Minolta Business Solutions Sweden AB i Göteborg,
Helsingborg,
Malmö,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Konica Minolta är en av de ledande leverantörerna av dokumentlösningar på den svenska och internationella marknaden. I Sverige representeras Konica Minolta av Konica Minolta Business Solutions Sweden AB med cirka 155 medarbetare. Vi finns representerade med egna kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Kalmar och Falun. Genom vårt samarbete med Koneokedjan och fristående återförsäljare finns vi representerade på cirka 80 platsar i landet. Konica Minoltas moderbolag, Konica Minolta Inc. har sitt huvudkontor i Japan. Koncernen omsätter cirka 70 miljarder kronor och har över 40 000 medarbetare. För mer information
www.konicaminolta.se .
Vi söker nu en Supporttekniker
Du kommer att arbeta med Konica Minoltas hela produktsortiment, både nya och äldre produkter som idag finns hos våra kunder. Rollen innebär teknisk support i first line där du via telefon och mail kommer att hjälpa våra kunder med deras uppkomna frågor och vara behjälplig med att beställa förbrukningsvaror till kunders produkter. Tillsammans med vår supportavdelning kommer du att förfina och utveckla vår Servicedesk till att ständigt bli bättre och mer insatt i kundens krav på utskriftsflöden. Servicedesken består av ett team om tre personer. Läs med på vår hemsida
www.konicaminolta.seVi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta i servicedesk eller i någon annan typ av teknisk supportroll. Du är en problemlösare som är van vid att självständigt arbeta dig fram till lösningar på inkommande ärenden. Arbetet ställer krav på teknisk kompetens samt att du har ett stort fokus på service och kundbemötande för att snabbt kunna sätta dig in i användarnas problem. Vidare har du en god pedagogisk förmåga som gör att du kan hjälpa och guida personer på olika kunskapsnivåer. Det är meriterande att du goda kunskaper inom följande områden:
• Ärendehanteringssystem (gärna Navision)
• Flerårig dokumenterad erfarenhet av branschen eller liknande uppdrag .Är insatt i MFP-produkter, IT och utskriftsflöden
• Kan kommunicera på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-05-28TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-14
Välkommen att skicka din ansökan med bifogat CV och personligt brev till angiven e-postadress. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Frågor om tjänsten besvaras av Jonatan Dansk,
jonatan.dansk@konicaminolta.seAnge följande referens när du ansöker: Servicedesk first line
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@konicaminolta.seKontaktJonatan Dansk, 08-6277500
FöretagKonica Minolta Business Solutions Sweden AB
AdressKonica Minolta Business Solutions Sweden AB
17154 SOLNA
KontorsadressSolna strandväg 96
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 083277500
E-postadress:
rekrytering@konicaminolta.se Jobbnummer 2313913
Observera att sista ansökningsdag har passerat.