Helpdesktekniker/Supporttekniker

Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd / Supportteknikerjobb / Botkyrka
2011-04-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker/Supporttekniker" (publicerad 2013-08-02) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd i Botkyrka

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 80 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Publiceringsdatum
2011-04-12

Arbetsuppgifter
Botkyrka kommun kommer att rekrytera personal till första linjens support (Servicedesk) inom IT och telefoni. Tjänsterna är placerade på affärsområde IT-stöd som ingår i kommunens serviceförvaltning.
Som del utav supporten kommer du att vara representant för IT-stöd i den dagliga kontakten med kommunens användare. Du ger våra kunder service och support i frågor gällande IT och telefoni, arbetar med felsökning och hanterar beställningar.

Kvalifikationer
Vi tror att du har arbetat i en Servicedesk/Helpdeskfunktion, gärna med erfarenhet utav användaradministration i större miljöer.
Du behärskar det svenska språket i tal & skrift och har goda kunskaper i engelska.
Övriga språkkunskaper är meriterande.
Som person har du självklart mycket hög service- och ansvarskänsla, men din största egenskap är att du är mycket lyhörd för kundens behov och förstår vikten av att sätta kunden i fokus.
Du tycker om att kommunicera med människor, har ett pedagogiskt arbetssätt och lätt för att göra dig förstådd.
Du kommer att vara en del i ett arbetslag och har möjligheter att påverka arbetssättet inom detta område.
Det är meriterande om du arbetar/har arbetat i en Microsoftbaserad miljö med exempelvis kompetens inom AD (Active Directory) och Exchange. Citrixerfarenhet är också meriterande. Minst ett (1) års erfarenhet av Helpdesk-/Servicedeskarbete eller motsvarande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Schema. Schemalagd arbetstid, Servicedesks öppettider är: Måndag 07:00-19:00 Tisdag-torsdag 07:00-18:00 Fredag 07:00-16:00 Dag före röd dag 07.00-14.00 Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överernskommelse., upphör: 2011-12-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-30
Eventuell möjlighet till en tillsvidareanställning.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Ange följande referens när du ansöker: A211205 - 2
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Kjell Tetzlaff, 08-530 610 58, kjell.tetzlaff@botkyrka.se

Facklig kontakt
Charbel Sarkis, 08-530 611 93, charbel.sarkis@botkyrka.se

Företag
Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd

Adress
Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd
Munkhättevägen 45
14785 Tumba

Jobbnummer
901543

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd: