Helpdesktekniker/Supporttekniker
Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd / Supportteknikerjobb / Botkyrka
2011-04-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker/Supporttekniker" (publicerad 2013-08-02) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd i Botkyrka Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 80 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Publiceringsdatum2011-04-12ArbetsuppgifterBotkyrka kommun kommer att rekrytera personal till första linjens support (Servicedesk) inom IT och telefoni. Tjänsterna är placerade på affärsområde IT-stöd som ingår i kommunens serviceförvaltning.
Som del utav supporten kommer du att vara representant för IT-stöd i den dagliga kontakten med kommunens användare. Du ger våra kunder service och support i frågor gällande IT och telefoni, arbetar med felsökning och hanterar beställningar.
KvalifikationerVi tror att du har arbetat i en Servicedesk/Helpdeskfunktion, gärna med erfarenhet utav användaradministration i större miljöer.
Du behärskar det svenska språket i tal & skrift och har goda kunskaper i engelska.
Övriga språkkunskaper är meriterande.
Som person har du självklart mycket hög service- och ansvarskänsla, men din största egenskap är att du är mycket lyhörd för kundens behov och förstår vikten av att sätta kunden i fokus.
Du tycker om att kommunicera med människor, har ett pedagogiskt arbetssätt och lätt för att göra dig förstådd.
Du kommer att vara en del i ett arbetslag och har möjligheter att påverka arbetssättet inom detta område.
Det är meriterande om du arbetar/har arbetat i en Microsoftbaserad miljö med exempelvis kompetens inom AD (Active Directory) och Exchange. Citrixerfarenhet är också meriterande. Minst ett (1) års erfarenhet av Helpdesk-/Servicedeskarbete eller motsvarande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Schema. Schemalagd arbetstid, Servicedesks öppettider är: Måndag 07:00-19:00 Tisdag-torsdag 07:00-18:00 Fredag 07:00-16:00 Dag före röd dag 07.00-14.00 Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överernskommelse., upphör: 2011-12-31
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-30
Eventuell möjlighet till en tillsvidareanställning.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Ange följande referens när du ansöker: A211205 - 2
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKjell Tetzlaff, 08-530 610 58,
kjell.tetzlaff@botkyrka.seFacklig kontaktCharbel Sarkis, 08-530 611 93,
charbel.sarkis@botkyrka.seFöretagBotkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd
AdressBotkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd
Munkhättevägen 45
14785 Tumba
Jobbnummer 901543
Observera att sista ansökningsdag har passerat.