Helpdesktekniker | Stockholm | Experis
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Brinner du för service och vill utvecklas inom IT Support? Bli en del av vårt härliga team på Experis! Vi på Experis IT söker en Helpdesk tekniker i Stockholm. Välkommen med din ansökan!
Omfattning: 100 %
Start: preliminärt 9 oktober
Ort: Stockholm
Publiceringsdatum2023-09-18Dina arbetsuppgifterIT enheten ansvarar för att driva, utveckla och samordna kundens IT verksamhet genom att vara strategiskt och operativt IT-stöd. Enheten ansvarar för IT-arbetsplats, interna IT-support, IT-säkerhet och förvaltning av statistiksystem och interna stödsystem.
I enhetens uppdrag ingår att ge råd, stöd och service inom sina ansvarsområden, att ständigt förbättra och utveckla processer, rutiner och arbetssätt samt säkerställa att arbetet utgår från och följer gällande lagar, avtal och bestämmelser.
Dina arbetsuppgifter som supporttekniker kommer bestå av följande arbetsuppgifter:
* Första linjens support
* Administration av konton och behörigheter
* Installation och konfiguration av hårdvara och applikationer
* Felsökning och felanmälan till leverantörer
* Ansvar för IT-tillbehör såsom USB minnen och möss
Vem är du?
Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du har god organisationsförmåga, självständighet och egen drivkraft samt vilja att utvecklas.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
* Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
* Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
* Utfört minst 2 liknande uppdrag tidigare
* Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation
* Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
* Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.
På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Via vår AI-drivna plattform Experis Career Accelerator får du till exempel tillgång till över 4500 IT-utbildningar och certifieringar.
Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Sista ansökningsdag 24 september. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Antra Volujevica på
antra.volujevica@se.experis.com Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "37047b2f-66f7-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 8122259
Observera att sista ansökningsdag har passerat.