Helpdesktekniker

tng / Supportteknikerjobb / Stockholm
2008-01-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker" (publicerad 2008-05-02) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos tng i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Extrajobb för dig som läser system/datavetenskap
Har du ett brinnande intresse för IT och gillar att lösa problem? För kunds räkning söker vi tekniker till en Service Desk på Lidingö. Vår uppdragsgivare är en av världens största leverantörer av IT-tjänster. Service Desk är en av enheterna inom IT-avdelningen och har ett tätt samarbete med den övriga driftsorganisationen.
Tjänsten innefattar ca 15 timmar/veckan, kvällstid vardagar; 16.00-22.00, helger; 07.00-14.45 alt 14.45-22.00, röda dagar samt vid enstaka tillfällen dagtid.

Arbetsuppgifterna inkluderar allt från telefonsupport inom mjukvaruinstallationer, kontohantering, behörigheter, problemlösning, felsökning och uppdatering av användarregister. Målet är att användarna skall få så mycket hjälp som möjligt redan vid första kontakten. Därför vill kunden hålla, och hela tiden vidareutveckla, en hög kompetensnivå hos deras Service Desk tekniker.

Publiceringsdatum
2008-01-07

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarstagande samt har organisatorisk förmåga. Vi ser att du har god datavana, gärna erfarenhet inom teknisksupport/ telefonsupport. Meriterande är kunskaper i Lotus Notes, Microsoft plattformar och tillhörande applikationer, samt kunskaper i nätverk, erfarenhet av VPN, Black Berry och användaradministration såsom lösenordshantering och rättigheter.
För att lyckas i tjänsten bör du vara mycket bra på att hantera kundrelationer per telefon och e-post. Du är en stresstålig, positiv och kommunikativ person som har djup servicekänsla.
Utöver goda kunskaper i svenska språket är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska språket, då flera av våra kunder är engelskspråkiga.

Så ansöker du
Maila kort beskrivning av dig själv, varför du är intresserad av jobbet, och hur vi kan nå dig till: lovisa.criborn@tng,se
Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen! Denna tjänst ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du är anställd av tng och jobbar som konsult ute hos vår kund

Ange tydligt "helpdesktekniker " i mailrubriken.



Anställningstyp/arbetstider
Deltid/behovsanställning

Ersättning
Timlön

Kontakt
Lovisa Criborn, 08-219200 växel, lovisa.criborn@tng.se , Rekryteringsansvarig

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2008-01-21
Vi tar emot ansökan via epost: lovisa.criborn@tng.se

Företag
tng
Nybrogatan 7
11434 Stockholm
Telefonnummer: 08-219200
Faxnummer: 08-219201
E-postadress: info@tng.se
Mer information på http://www.tng.se

Kontorsadress
Nybrogatan 7
Stockholm

Jobbnummer
91005

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från tng

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos tng: