Helpdesktekniker
tng / Supportteknikerjobb / Stockholm
2008-01-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker" (publicerad 2008-05-02) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos tng i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Extrajobb för dig som läser system/datavetenskap
Har du ett brinnande intresse för IT och gillar att lösa problem? För kunds räkning söker vi tekniker till en Service Desk på Lidingö. Vår uppdragsgivare är en av världens största leverantörer av IT-tjänster. Service Desk är en av enheterna inom IT-avdelningen och har ett tätt samarbete med den övriga driftsorganisationen.
Tjänsten innefattar ca 15 timmar/veckan, kvällstid vardagar; 16.00-22.00, helger; 07.00-14.45 alt 14.45-22.00, röda dagar samt vid enstaka tillfällen dagtid.
Arbetsuppgifterna inkluderar allt från telefonsupport inom mjukvaruinstallationer, kontohantering, behörigheter, problemlösning, felsökning och uppdatering av användarregister. Målet är att användarna skall få så mycket hjälp som möjligt redan vid första kontakten. Därför vill kunden hålla, och hela tiden vidareutveckla, en hög kompetensnivå hos deras Service Desk tekniker.
Publiceringsdatum2008-01-07Kravprofil för detta jobbVi söker dig som är serviceinriktad, ansvarstagande samt har organisatorisk förmåga. Vi ser att du har god datavana, gärna erfarenhet inom teknisksupport/ telefonsupport. Meriterande är kunskaper i Lotus Notes, Microsoft plattformar och tillhörande applikationer, samt kunskaper i nätverk, erfarenhet av VPN, Black Berry och användaradministration såsom lösenordshantering och rättigheter.
För att lyckas i tjänsten bör du vara mycket bra på att hantera kundrelationer per telefon och e-post. Du är en stresstålig, positiv och kommunikativ person som har djup servicekänsla.
Utöver goda kunskaper i svenska språket är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska språket, då flera av våra kunder är engelskspråkiga.
Så ansöker duMaila kort beskrivning av dig själv, varför du är intresserad av jobbet, och hur vi kan nå dig till: lovisa.criborn@tng,se
Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen! Denna tjänst ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du är anställd av tng och jobbar som konsult ute hos vår kund
Ange tydligt "helpdesktekniker " i mailrubriken.
•
Anställningstyp/arbetstiderDeltid/behovsanställning
ErsättningTimlön
KontaktLovisa Criborn, 08-219200 växel,
lovisa.criborn@tng.se , Rekryteringsansvarig
Så ansöker duSista ansökningsdag 2008-01-21
Vi tar emot ansökan via epost:
lovisa.criborn@tng.seFöretagtng
Nybrogatan 7
11434 Stockholm
Telefonnummer: 08-219200
Faxnummer: 08-219201
E-postadress:
info@tng.seMer information på
http://www.tng.seKontorsadressNybrogatan 7
Stockholm
Jobbnummer 91005
Observera att sista ansökningsdag har passerat.