Helpdeskmedarbetare till livsviktig myndighet

Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Brinner du för kundservice och problemlösning? Har du en stor förståelse för att alla inte är riktigt lika duktiga på teknik och datorrelaterade problem som du? Har du dessutom arbetat inom IT-support tidigare och är redo för nya utmaningar? Då har vi tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2015-11-06

Beskrivning
Perido söker nu en helpdeskmedarbetare för ett konsultuppdrag hos vår kund, en samhällsnyttig myndighet som idag sysselsätter flera tusen personer över hela landet. Den här tjänsten är placerad på myndighetens lokaler i centrala Stockholm.

I denna varierande roll kommer du få möjligheter att arbeta brett med supportrelaterade uppgifter i first line. Du kommer över telefon arbeta som mottagare där du får göra kvalificerade övervägningar angående felanmälningar och bedöma ifall de kan lösas direkt eller behöver skickas vidare till handläggare.

För att passa i denna roll ser vi att du har en förmåga att identifiera, analysera och åtgärda tekniska problem på ett noggrant och strukturerat sätt. Du är stresstålig samt är stödjande och kommunikativ utifrån mottagarens behov. Om du brinner för kundservice och problemlösning samt uppfyller nedanstående kravprofil passar du utmärkt för denna tjänst!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial eller eftergymnasial utbildning med IT inriktning
• Minst ett års arbetslivserfarenhet inom IT-support, helpdesk eller liknande där du använt telefonen som arbetsredskap
• Någon erfarenhet av ITIL eller likvärdig process
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Tekniska kompetenskrav

• Goda kunskaper inom AD, eDirectory eller Novell NetWare
• Goda kunskaper inom MS Officepaketet, främst MS Outlook
• Goda kunskaper om nätverkskommunikation
• Baskunskap om ärendehanteringssystemet ARS eller likvärdiga ärendehanteringssystem
• Baskunskaper om PC och tillhörande kringutrustning

I samband med anställning sker en säkerhetskontroll.

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillträde 1 januari 2016 med uppdragstid på 1 år, chans till förlängning.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 12624EL i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
12624EL

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 12624
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2515941

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: