Helpdeskmedarbetare

Komet Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2012-04-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdeskmedarbetare" (publicerad 2012-10-15) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Advance AB är ett fristående svenskt företag som erbjuder IT-lösningar som en tjänst, även kallat Cloud Computing eller ASP. Företaget, som är en av de ledande aktörerna i Sverige inom detta område, har sitt huvudkontor i Göteborg och omsatte 2009 ca 85 MSEK. Advance har även en konsultorganisation med tekniska konsulter och projektledare med lång erfarenhet och hög kompetens. Advance har egna kontor i Stockholm och Göteborg och bedriver verksamhet i såväl Sverige som ute i Europa. För mer information, se www.advance.se.

HC Advance vill förstärka sitt duktiga team i Servicedesk med ytterligare en person. Här kommer du att ha rollen som supporttekniker. Du kommer att arbeta med att hjälpa kunder med tekniska problem av varierande art. I rollen som supporttekniker kommer dina arbetsuppgifter bl.a. att vara:

•  Ta emot inkommande ärenden via telefon och mail.
•  Uppkoppling mot användare för att spåra problem och lösa dem.
•  Ytterligare ansvarsområde inom teamet det skulle t.ex. kunna vara som informationsansvarig.

Advance erbjuder möjligheten att påverka samt chansen att arbeta med frihet under ansvar. Du får möjlighet att leverera hög kvalité och göra det lilla extra för kunden. Det finns möjligheter att utvecklas inom företaget och du får lära dig mycket om olika tekniska lösningar.  Du blir delaktig i ett sammansvetsat team som har roligt på jobbet.

Vi söker dig med erfarenhet som supporttekniker och en eftergymnasial utbildning inom data/it. Du har goda kunskaper i Microsofts plattform och produkter samt Citrix och Active Directory. Vidare är det en fördel med kunskaper i Cisco. Meriterande är om du utöver ovanstående har kunskaper i något annat område som t.ex. SQL, Exchange eller webb/portal lösningar. Personen vi söker är ansvarstagande och självgående, det är viktigt att du har hög social kompetens och är serviceminded. Då du kommer att ha mycket kontakter med olika sorters människor är goda kunskaper i engelska och svenska ett krav, meriterande är kunskaper i tyska/danska.

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt!

Registrera din ansökan via nedanstående formulär, vi har tyvärr ingen möjlighet att hantera ansökningar via mail.

Start: Mitten av april
Arbetstid: Arbetspassen ligger mellan kl. 7.00 och 18.00
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder. För rätt person finns goda möjligheter till rekrytering (anställning hos kund).

Publiceringsdatum
2012-04-03

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-03
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
KC-CA, 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg

Jobbnummer
1205480

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: