Helpdeskadministratör

Mittuniversitetet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mittuniversitetet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen i Östersund, Sundsvall eller i hela Sverige

Mittuniversitetet är ett lärosäte där människor möts, inspireras och tänker nytt. Vi finns i Sundsvall och Östersund, och har ett brett utbud av utbildningar både på campus och på distans. Goda relationer med omvärlden ger vår forskning och utbildning en stadig förankring i samhället och, inte minst, i regionen.

Avdelningen ansvarar för användarstöd, systemdrift, förvaltning, utredning och utveckling. IT-avdelningen har också ett strategiskt ansvar beträffande standarder, policies och rekommendationer.




Publiceringsdatum
2018-06-13

Dina arbetsuppgifter
Din roll som helpdeskadministratör är varierande och du kommer att arbeta i en intensiv miljö där dina uppgifter är att hantera och lösa tekniska ärenden.

I arbetets ansvar ingår supportarbete via telefon, e-post och vårt supportsystem Nilex. De ärenden som kommer in är av varierande karaktär och du kommer att arbeta med felsökning och problemlösning samt att eskalera vissa ärenden till andra delar av organisationen.

Arbetet innebär att du kommer hjälpa Mittuniversitetets användare med användarrelaterade frågor och generella infrastruktur - och IT-frågor. I rollen ingår även ansvar för generell it-support, vilket innebär att du arbetar med allt från nätverksproblem till felsökning på klienter. I rollen förekommer även dokumentation och administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med IT-inriktning och några års erfarenhet från liknande arbete i Helpdesk. Du har ett genuint intresse för IT med grundläggande kunskaper inom Windows och Mac. Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL och om du har arbetat som drifttekniker.

För att vara framgångsrik i rollen som helpdeskadministratör har du stort intresse för service och bemötande av andra människor och trivs med att ge bästa service till våra medarbetare. Du ska ha en god pedagogisk förmåga att kommunicera kring IT till personer som inte är insatta inom IT-området. Vi ställer höga krav på problemlösningsförmåga och ansvarskänsla. Vidare är du en person som är kreativ och självgående med god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Anställning och tillträde:
Anställningen är ett vikariat på heltid på ett år med goda förutsättningar till förlängning.

Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Anställningsort: Sundsvall eller Östersund

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Information: Närmare upplysningar lämnas av avdelningschef, Mats Edin, mats.edin@miun.se tfn: 010-142 78 97

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2018-07-06.

Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-06
Ange följande referens när du ansöker: 2018/1257
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mittuniversitetet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen

Adress
Mittuniversitetet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen
Holmgatan 10
85170 Sundsvall

Kontorsadress
Holmgatan 10

Jobbnummer
4202709

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mittuniversitetet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mittuniversitetet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen: