Helpdesk-tekniker

Klarna AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-06-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk-tekniker" (publicerad 2012-08-28) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 600 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Sequoia Capital, DST Global & General Atlantic - bolag som såg samma potential i Google, Facebook och Twitter, som i oss. Det tycker vi är en bra början.

När Klarna fortsätter att växa och nya medarbetare nästan dagligen ansluter sig till oss, ställs det stora krav på att all IT på våra kontor hela tiden fungerar och håller hög standard. Vi behöver därför förstärka vårt team på IT Operations med ytterligare en Helpdesk-tekniker!

Du kommer att vara den som medarbetarna inom Klarna vänder sig till för att få hjälp med IT-frågor. Dessa frågor rör de anställdas tekniska utrustning såsom bärbara och stationära datorer, tillbehör och mobiltelefoner. Frågorna rör även generell kontorsutrustning så som projektorer, tv-skärmar, och konferenssystem. Du kommer också att hantera användarkonton och systemåtkomster.

Vem är du?

• Du vill jobba i ett team och ge service inom IT-frågor och olika tekniska problem till alla medarbetare på de olika Klarna kontoren. - Du är social och tycker om att träffa människorna som behöver teknisk hjälp.
• Du har ett gediget intresse för teknik som du värdesätter högt och du strävar efter bred IT-kunskap, som du gärna delar med dig av.
• Du har tidigare 1-3 års erfarenhet från teknisk support och av att ge service åt anställda.
• Du behärskar engelska i både tal och skrift.

Dina erfarenheter

• Att jobba med Windows klienter i Active Directory miljö, tillsammans med printserver, filserver, och andra interna tjänster.
• Att jobba med deployment av nya klienter och applikationsdistribution av existerande klienter
• Du är bekant med att jobba med hårdvara och kan byta vanliga komponenter.
• Du har tidigare haft ett omfattande ansvar och har en bra bild av hur en komplett IT-miljö bör se ut.
• Färdigheter i Mac/OSX är meriterande.

Du vill...
• arbeta på ett av Sveriges mest snabbväxande företag där bara du själv sätter gränserna.
• ges möjlighet att påverka en snabbt växande organisation på en internationell marknad.
• ha en arbetsplats fylld med driv, entreprenörsanda och arbetsglädje.

Vi vill...
• att du satsar på oss lika mycket som vi satsar på dig. Du ska inte arbeta för Klarna, du ska arbeta med Klarna.

Antar du utmaningen?
Skicka CV, personligt brev och dina betyg till oss snarast via vår hemsida. Urval och intervjuer sker löpande.

Publiceringsdatum
2012-06-18

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
KLARNA AB

Adress
KLARNA AB
NORRA STATIONSGATAN 61
11343 STOCKHOLM

Kontorsadress
NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM
Öppnas i nytt fönster

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-12012000

Jobbnummer
1275088

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

                   

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: