Helpdesk Tekniker
Itka AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Itka AB i Stockholm ITKA är ett aktiebolag som grundades 2005. Vi är ett konsultföretag som är verksamma inom framförallt tre kompetensområden, IT-drift, IT Management och Servicedesk. IT-drift innebär allt från punktinsatser ute hos kund till att ta ett helhetsansvar för kundens IT miljö. IT Management tillhandahåller projektledning, rådgivning och systemadministration. Området Servicedesk innebär placering på vår helpdesk eller ute hos kund. I dagsläget har vi helhetsansvar för flera större företags IT-miljöer samt hjälper ytterligare en handfull företag med deras IT stöd.
Vi kan erbjuda en dynamisk arbetsplats som satsar mycket på sina medarbetares utveckling. Vårt kontor ligger centralt beläget mitt i Stockholm city. Just nu söker vi en person till området Servicedesk. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att jobba mot kund, gärna från en helpdesk eller annan support.
Ansvar och arbetsuppgifter:
Som supporttekniker kommer du primärt att hjälpa användare med deras ärenden över telefon och/eller mail. Du kommer även lösa problem på distans vid behov. Ärendena som kommer in kommer att variera och kan innefatta felsökning av både hård-och mjukvara, arbete i Active Directory samt andra problem som kan uppkomma i en IT miljö. Arbete ute hos kund kan förekomma.
Publiceringsdatum2016-02-15ProfilFör att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har någon utbildning inom IT från en KY- utbildning eller liknande, erfarenhet från till exempel en LIA-period är meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av Active Directory och Office-paketet. Du ska vara intresserad av problemlösning, ha ett genuint tekniskt intresse och god vana av att prata i telefon med kunder. Då merparten av våra kunder är svenska företag har vi som krav att du talar och skriver svenska obehindrat.
Som konsult representerar du ITKA och kan bli placerad ute hos några av våra kunder. Vi ser det som en självklarhet att du är ansvarstagande, har en bra servicekänsla och brinner för att hjälpa användare på ett pedagogiskt och professionellt sätt.
Företaget är inne i en expansiv period, för rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter. Tjänsten tillsätts snarast och är placerad i centrala Stockholm. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid/Deltid
Start omgående. Tjänstgöring kvällar och helger kan förekomma.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Inledningsvis en timbaserad ersättning.
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
jobb@itka.seKontaktMi Svensson, Technical Account Manager 0733999336
jobb@itka.seFöretagITKA AB
AdressITKA AB
Kungsgatan 37
11156 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 37
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08205200
Jobbnummer 2669868
Observera att sista ansökningsdag har passerat.