Helpdesk/supporttekniker
Wise IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Göteborg,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka,
Stenungsund eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi nu en IT intresserad person som vill fortsätta sin karriär inom IT support. Som person ska du ha energi, positiv anda, yrkesstolthet, hög ansvarskänsla och arbetsmoral. Kunden är en stor arbetsgivare i Göteborg med centralt beläget kontor.
Om Wise IT
Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb. Som grund är vi experter på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer - tillsammans!
Vi är aktiva i en bransch där det gäller att vara snabbrörlig, innovativ och inte rädd för att prova nya metoder - precis som vi tänker oss att våra medarbetare är! Hos oss tar alla stort eget ansvar samtidigt som vi stöttar och utvecklar varandra.
Om denna position
I rollen kommer du vara en del av IT-avdelningens Service desk och kommer huvudsakligen att arbeta med first-line support mot interna och externa kunder. Du kommer att prioritera och agera på IT problemen som kommer in och eskalera vissa ärenden till rätt avdelning. Du kommer även att ansvarar även för att skapa Knowledge base lösningsbeskrivningar för Service desken. I arbetsteamet finns det ca 10 medarbetare som ansvarar för olika länders support.
Som supporttekniker kan man under en dag:
Vara inkopplad i telefonsvarsslinga där registrering och problembeskrivning förs in i ärendehanteringssystem.
Arbeta med lösningar av inkomna incidenter med företagets Knowledge Base lösningar som stöd och samverka med andra supportfunktioner för hög och snabb lösningsgrad.
Hantera konto- och behörighetsbeställningar samt hårdvarubeställningar enligt standardutbud.
Krav i ansökan är några av nedan delar:
IT- gymnasium, eller annan IT-relaterad utbildning.
Mycket goda kunskaper i svenska både tal och skrift, då arbetsuppgifterna utförs på dessa språk samt goda kunskaper i engelska både i tal och skrift
Tidigare erfarenhet av IT-support och hårdvarukännedom inom datorer och skrivare.
Erfarenhet av kundsupport, orderhantering och behörighetshantering.
Som person skall man ha förmågan att förstå kundens problem och översätta det till en teknisk lösning. Man ska även vara serviceinriktad och värdera att arbeta i team. Vidare vill vi att man är ansvarstagande och har hög initiativförmåga för att lyckas i denna roll.
Uppdraget är långt och inget tidsbestämt. Under tiden är du anställd som konsult hos Wise IT och uthyrd till kunden som konsult. Med stöttning av din konsultchef kommer du också få utvecklande tips och värdefull coaching.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Emil Rafstedt eller Caroline Wallin på nedan kontaktuppgifter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2016-11-29ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 3183153
Observera att sista ansökningsdag har passerat.