Helpdesk first line support

Recruitive AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk first line support" (publicerad 2022-06-09) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Recruitive AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Sollentuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-05-19

Om tjänsten
Vi söker dig som brinner för service och IT! Vi erbjuder en härlig arbetsmiljö hos en av våra kunder i Centrala Stockholm. I rollen inom IT support kommer du att jobba med att sätta dom anställdas problem och behov i första hand. Effektivitet och kundnöjdhet är nyckeln i det här jobbet och man ska kunna ha många bollar i luften.

Vill du vara den som får all IT inom bolaget att fungera? Sök redan idag, urval sker löpande.

Arbetsuppgifter
På IT avdelningen ligger deras främsta fokus i att hjälpa och utbilda företagets användare. Det främsta syftet är att finnas tillgängliga när användare behöver hjälp, både via ärendehanteringssystem men även över telefon, chatt och on-site. Målet är att kunna långsiktigt utveckla bolaget och bistå med vår tekniska kunskap för att få fram nya digitala lösningar på plats och i molnet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Arbete i ärendehanteringssystem.
• Förbereda arbetsdator, mobiltelefon och övrig utrustning för nyanställda, samt ominstallation och offboarding av personals teknik.
• Skapa konton och behörigheter i Active Directory och lättare arbete i Windows Server 2012
• Installation och konfiguration av konferensteknik på samtliga kontor
• Kontoret är anpassat till både Mac och Windows miljö.

Profil
För oss är det viktigt att personen har lätt för hantera människor, är social och utåtriktad. Nyfiken på att lära sig nya system och inte rädd för att utforska ny mark. Prestigelös, arbetsvillig och pratglad.

Din kompetens:
• Grundläggande teknikkunskaper
• Problemlösning och struktur
• Är flytande i både svenska och engelska
• Utbildning från gymnasiet eller högskola inom IT är meriterande
• Tidigare erfarenhet från en supportroll/teknisk support

Om företaget
Vi erbjuder
• Individuell lön.
• Arbetstiderna 8-17. Stängt röda dagar och helg. Kan tillkomma resor inom tjänsten.
• Fina kontorslokaler och nära till kommunikationer i centrala Stockholm.

Har du viljan att hjälpa? Trivs du när ditt arbete gör livet lättare för andra? Gillar du att skapa relationer - då är detta jobbet för dig.

Ansök idag! Urval sker löpande.

Om företaget
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Borås, Eskilstuna, Örebro och Göteborg.
Vi är auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar till våra anställda. Som anställd på Recruitive får du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Recruitive AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5494".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Recruitive AB (org.nr 559072-9546), http://www.recruitive.se/

Kontakt
Jacob Tormod
jacob.tormod@recruitive.se

Jobbnummer
6663402

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Recruitive AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Recruitive AB: